معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیا ایران است/ تولید 200 هزار قطعه شترمرغ پرواری تا افق 1404

مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران بعد از آفریقای جنوبی دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیاست و سالانه 3 هزار تن گوشت شترمرغ تولید می‌کند.

دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیا ایران است/ تولید 200 هزار قطعه شترمرغ پرواری تا افق 1404
کد خبر: 263328
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم بازدید از مزرعه شترمرغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار از واحد‌های پرورش شترمرغ، سال گذشته 6 تا 7 هزار شترمرغ مولد در کشور تولید شد که از این میزان 100 تا 110 هزار قطعه شترمرغ پرواری پرورش داده شده است.

وی افزود: سالانه حدود 3 هزار تن گوشت قرمز از این میزان شترمرغ در کشور تولید می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه گوشت شترمرغ یکی از لذیذترین و با کیفیت‌ترین گوشت قرمزها محسوب می‌شود، بیان کرد: گوشت شترمرغ نسبت به گوشت مرغ و سایر گوشت‌های قرمز قابلیت هضم و آهن بالاتری دارد ضمن آن که چربی آن هم بسیار کم است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گوشت شترمرغ به طور مطلق در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: البته هنوز مصرف گوشت شترمرغ در میان آحاد جامعه فرهنگ سازی نشده است که با توجه به نوسان گوشت قرمز در 2 تا 3 سال اخیر گوشت شترمرغ می‌تواند جایگزین مناسبی در این زمینه باشد که قیمت آن در مقایسه با گوشت گوسفندی کمتر است. از این رو رسانه‌ها باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

وی گفت: پرورش شترمرغ به سبب مسائل بهداشتی به غیر از 3 استان شمالی در مابقی استان‌ها ممنوعیتی ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی شامل حال تمامی بهره‌برداران می‌شود، افزود: در مناطقی که پرورش شترمرغ آزاد است بهره‌برداران مجوز تسهیلات روستایی را با بهره کم دریافت می‌کنند.

به گفته رضایی سالانه حداقل 10 تا 15 هزار تخته چرم شترمرغ به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مزیت پرورش شترمرغ در کشور گفت: علی رغم آن که شترمرغ جزء پرندگان محسوب می‌شود، اما تولید گوشت قرمز بزرگ‌ترین مزیت پرورش آن در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 45 جوجه شترمرغ در کشور تولید می‌شود، افزود: تا افق 1404، تولید 200 هزار قطعه پرواری شترمرغ مدنظر معاونت امور دام است که امید است این میزان محقق شود.

رضایی در پایان تصریح کرد: ایران بعد از آفریقای جنوبی دومین تولیدکننده شترمرغ در دنیاست و سالانه 3 هزار گوشت شترمرغ در کشور تولید می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها