کد خبر: 263391
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری:

دیگران خواهند دید که ما با ایثارگران چگونه برخورد کردیم/ کشور در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد/ کشورهای زیادی خریدار نفت ایران هستند

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده که فرهنگ ایثار و شهادت کشور را در بسیاری از بحران‌ها نجات داده است، گفت: آنچه که ما را در دوران دفاع مقدس سرفراز کرد از خودگذشتگی و فرهنگ ایثار و شهادت بود.

دیگران خواهند دید که ما با ایثارگران چگونه برخورد کردیم/ کشور در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد/ کشورهای زیادی خریدار نفت ایران هستند
کد خبر: 263391
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری در دومین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز- دوشنبه- برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات اقتصادی و مسائل متعدد، شهدا و ایثارگران با از خودگذشتگی و ایثار، کاری بزرگ کرده اند، امروز نیز اگر می خواهیم از مشکلات عبور کنیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت مردم اتکا داشته باشیم. این یک واقعیت است که هر چقدر مسئولان در جهت تعالی فرهنگ ایثار و شهادت خدمت و ایثارگران را تکریم کنند در پیشرفت کشور موفق‌تر خواهیم بود.


جهانگیری با اشاره به منابع محدود دولت برای اداره کشور بیان کرد: دولت در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های خود تلاش کرده تا بتواند بیشترین خدمت را به خانواده های شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگران کشور ارائه کند به طوریکه ظرف 5 سال گذشته بودجه خدمات درمانی به این بخش از جامعه بیش از 10 برابر شده است.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه اعضای دولت با فرهنگ ایثار و شهادت غریبه نیستند و مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را درک کرده‌اند، گفت: نباید تصور شود که عده ای در محلی برای تصمیم گیری نشسته اند که این موضوع برایشان فاقد اهمیت است. فرهنگ ایثار و شهادت به ما کمک می کند و نحوه رفتار ما با این عزیزان می تواند درس آموزی داشته باشد تا ببینند ما با ایثارگران خود چه رفتاری کرده‌ایم.


معاون اول رییس جمهوری همچنین بر شناساندن ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید تاکید کرد و یادآور شد: حضور مردم و نقش آنها در برگزاری همایش ها، کنگره ها و یادواره های مربوط به شهدا و ایثارگران چشمگیر و قابل تقدیر است و باید ضمن آسیب شناسی و پرهیز از دولتی شدن برنامه ها در جهت تشویق و حمایت از آنها گام برداشت.

کشور در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد


همچنین اسحاق جهانگیری امروز در بدو ورود به فرودگاه جیرفت در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این موضوع از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که آمریکایی ها از مدت ها قبل بر این موضوع تاکید کرده اند که ملت ایران نمی تواند جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کند.


وی با بیان اینکه با وجود همه دشواری ها، بخش زیادی از مشکلات را پشت سر گذاشته ایم تصریح کرد: امروز کشور در موقعیت بسیار مناسبی است و توسعه کشور شتاب خوبی دارد البته تنگناها و محدودیت هایی نیز وجود دارد و امیدوارم بتوانیم جشن های انقلاب را به خوبی برگزار کنیم و مردم حضور خوبی در این جشن ها داشته باشند.


جهانگیری استان کرمان را از استان های مهم و رو به توسعه کشور برشمرد و افزود: استان کرمان از ظرفیت های فراوانی برای توسعه بخصوص در بخش صنایع معدنی و معدن برخوردار است و این استان یکی از قطب های معدنی کشور است و یکی از برنامه های این سفر نیز افتتاح چند طرح مهم در زمینه معدن و صنایع معدنی خواهد بود که حجم سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد و می تواند تحول خوبی در توسعه استان ایجاد کند.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه شهرستان های کهنوج، جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج و دیگر شهرستان هایی که در جنوب استان قرار دارند با نارسایی ها و محدودیت های بیشتری روبرو هستند، خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر مسئولین متعددی از دولت به منطقه اعزام شده اند تا برنامه های خوبی برای توسعه جنوب استان تهیه کنند.


وی با تاکید بر اینکه برنامه های مهمی برای توسعه جنوب استان در همه بخش های زیرساختی استان کرمان پیش بینی شده است، گفت: امروز گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوب استان از شهرستان جیرفت آغاز می شود و امیدواریم این زیرساخت ها بتواند به توسعه استان کمک کند.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت های استان کرمان در بخش کشاورزی، یکی از محدودیت های این استان را کمبود منابع آب دانست و گفت: باید از ظرفیت های موجود استفاده مطلوب کنیم و در زمینه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این منطقه کارهای بیشتری انجام دهیم.

کشورهای زیادی خریدار نفت ایران هستند

علاوه بر این نیز اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح گاز رسانی به شهرهای جیرفت، نرماشیر، فهرج و 78 روستا و شهرک صنعتی جنوب استان کرمان گفت: در 40 سال گذشته انقلاب اسلامی کارهای بزرگ و مهمی در زمینه های مختلف علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... انجام شده است.

وی با اشاره به خاطرات خود در خصوص میزان رفاه و توسعه کشور در قبل از انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز به حدی از پیشرفت رسیده ایم که این موضوع پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف در سطح جهان قابل طرح بوده که یکی از این موضوعات گازرسانی به مناطق مختلف در کشور است.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که مخازن گازی در کشور در دهه‌های گذشته نیز وجود داشته، اما مردم ایران از این نعمت برخوردار نبودند، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم روزانه 285 میلیون متر مکعب برداشت گاز از مخازن مختلف را شاهد بودیم که با همت جوانان این مروز و بوم، امروز این برداشت از مخازن به بیش از 600 میلیون متر مکعب رسیده است که برای به بهره‌برداری رساندن هر فاز چندین میلیارد دلار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی در هر بخشی که نگاه کنیم از جمله در راه‌سازی، ریل، صنعت، تکنولوژی‌های مدرن، انرژی هسته‌ای و ... شاهد هستیم که به نقطه قابل اتکایی دست پیدا کرده‌ایم که این موضوعات می‌تواند خیز بلند توسعه‌ای در کشور پس از چهل سال عمر انقلاب اسلامی را مطرح کند، این در حالی است که در این مدت دشمنی آمریکایی ها و غربی ها لحظه ای علیه جمهور اسلامی فروکش نکرده و همچنان نیز به روش های مختلف به ایران فشار می آورند.

جهانگیری ادامه داد: علی رغم همه برنامه های آمریکایی ها از جمله ممانعت از انتقال پول، تحریم های فروش نفت، دارو، کالاهای اساسی و ... ، اما همچنان شاهد هستیم در حوزه نفتی می توانیم به میزان نیاز نفت خود را به فروش برسانیم و کشورهای متعددی علاقمند خریداری نفت ایران هستند و همچنین به میزان لازم پول و داروهای مورد نیاز را به کشور وارد کنیم.

وی بیان کرد: آمریکایی ها به دلیل پشت پا زدن به برجام در دنیا رو سیاه هستند، زیرا به یک توافقنامه بین المللی پشت پا زدند اما جمهوری اسلامی ایران همچنان سربلند است و آنهایی که می گفتند، ایران جشن 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید امروز شاهد باشند که ما در 22 بهمن با شکوه از گذشته این جشن را برگزار خواهیم کرد.

معاون اول رییس جمهور از وحدت و استقامت ملت بزرگ ایران سخن گفت و بیان کرد: ما با استقامت، انسجام، وحدت و امید به کارآمدی نظام همه مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، اما می دانیم برخی از کالاها گران شده و به مردم فشار می آید که برای جبران اندکی از این فشارها بسته‌های حمایتی به اقشار مختلف جامعه را پرداخت کردیم که مرحله اول آن در حال اتمام است و اگر توان مالی داشته باشیم مرحله دوم را نیز اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای کاهش فشار روی کشاورزان محصولات آنها را با قیمت بالاتر خریداری می‌کنیم تا توان مالی این قشر زحمتکش افزایش یابد، اظهار کرد: شهرستان جیرفت و جنوب استان از نقاط استراتژیک و مهم برای تولید محصولات کشاورزی است که باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشیم و در این راستا انتظار داریم بانک‌ها مصوبه امهال وام‌های کشاورزان را هرچه زودتر اجرایی کنند.

جهانگیری بیان کرد: تلاش می‌کنیم برای تامین آب آشامیدنی مردم شهر جیرفت که اکنون از کیفیت بالایی برخوردار نیست از طریق سد جیرفت، در بودجه سال آینده بودجه خاصی را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی در چند روز اخیر به جنوب استان کرمان بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی در این سفر کلنگ احداث راه آهن این منطقه را به زمین زد گفتنی است که نه تنها باید خطوط ریلی جیرفت به شبکه سراسری بلکه باید به دریای عمان متصل شود و این مسیر می تواند یکی از طلایی ترین مسیرهای حمل و نقل در کشور باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها