کد خبر: 263402
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۳:۴۳:۰۰
| |

علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی‌امنیت‌ملی:

الگوی رفتاری آمریکا از دلهره او نسبت به آینده رژیم صهیونیستی است/ ایران برای تقویت بنیه دفاعی سوریه به دمشق رفت/ خواستار سقوط دولت سعودی نیستیم

علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی‌امنیت‌ملی با اشاره به حضور ایران در سوریه گفت: جمهوری اسلامی‌ ایران برای تقویت بنیه‌ دفاعی سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور به دمشق رفته است و دولت این کشور موفقیت‌های چشم‌گیری در مبارزه با داعش و جبهه‌النصره ثبت کرده است.

الگوی رفتاری آمریکا از دلهره او نسبت به آینده رژیم صهیونیستی است/ ایران برای تقویت بنیه دفاعی سوریه به دمشق رفت/ خواستار سقوط دولت سعودی نیستیم
کد خبر: 263402
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۳:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی‌امنیت‌ملی الگوی رفتاری آمریکا در حمایت‌های بی‌منطق از تل‌آویو را ناشی از دلهره‌های امنیتی کاخ سفید نسبت به آینده رژیم صهیونیستی دانست و بیان کرد: حوادث جاری در غرب آسیا نشانگر آن است که بحران‌های امنیتی اسرائیل رو به فزونی است.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین از لحاظ نظامی‌ و توان موشکی مجهزتر از هر زمان دیگر قادر به نقش‌آفرینی و دفاع از آرمان فلسطین است، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی قادر نیست ضعف و نگرانی خود در برابر موشک‌های مقاومت را پنهان کند.

بخش‌هایی از گفت‌وگوی شمخانی را در زیر بخوانید:

*تنها خط قرمز ما در برقراری مناسبات خارجی، مذاکره و تعامل با آمریکا به دلیل روش سلطه‌طلبی و رویکردِ از بالا به پایین در همه دولت‌های آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون است.

*توصیه‌ اکید من به دستگاه دیپلماسی افزایش همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است. همکاری گسترده میان تمام همسایگان در مسأله‌ مبارزه با تروریسم، دستاوردهای امیدبخشی خواهد داشت.

*مسیر عبور از چالش خروج دولت آمریکا از برجام، تنها یک‌ راه‌حلّ دارد و آن این‌که از نظر توان ملی کشور قوی شود.


*همه‌ طرف‌ها حتی خود آمریکایی‌ها نیز می‌دانند در صورتی که ایران وارد جنگ با تروریست‌ها نمی‌شد، امکان شکست داعش، القاعده و جبهه النصره وجود نداشت.

*اروپا هم اگر در پرداخت هزینه‌ حفظ برجام مردد است، باید بداند که ایران معطل آن‌ها نیز نخواهد ماند. فرض ما در عمل این است که اروپا حاضر نیست ریسک خود را در برابر آمریکا افزایش دهد.

*خواستار سقوط دولت سعودی نیستیم؛ چرا که جایگزین این دولت، یک دولت دموکراتیک با استانداردهای لازم در جهان اسلام نیست بلکه جایگزین آن، هرج و مرج و افراط گرایی است.

*علی‌رغم اینکه برخی از کشورهای پیرامونی فلسطین، در مخالفت با طرح معامله قرن هستند، احتیاط می‌کنند ولی، ما اخبار موثقی داریم که مسؤولان آنها به شدت مخالف اجرای معامله قرن هستند.

*مقاومت فلسطین از لحاظ نظامی‌و توان موشکی مجهزتر از هر زمان دیگر قادر به نقش‌آفرینی و دفاع از آرمان فلسطین است.

*رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مجمع عمومی‌سازمان ملل شکستی بزرگ برای قدرت هژمونیک آمریکا در جامعه‌ی بین‌المللی محسوب می‌شود.

*جمهوری اسلامی‌ ایران برای تقویت بنیه‌ دفاعی سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور به دمشق رفته است و دولت این کشور موفقیت‌های چشم‌گیری در مبارزه با داعش و جبهه‌النصره ثبت کرده است.

*در مجموع نقش عربستان در معادلات منطقه‌ای سازنده نیست و این کشور به دلیل فقدان پایگاه مؤثر در بین ملت‌های منطقه و در مجامع حقوقی و حتی در بین هم‌پیمانان غربی، ظرفیت اثرگذاری راهبردی در تحولات منطقه را ندارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها