کد خبر: 263459
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست تهران مطرح کرد؛

ضرورت مدیریت پسماند برای رسیدن به محیط زیست پاک

مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست تهران عنوان کرد: مدیریت پسماند درقالب کارگروه مدیریت پسماند در حال پیش بردن اهداف است و با این روند محیط زیست پاک‌تر خواهد شد. 

ضرورت مدیریت پسماند برای رسیدن به محیط زیست پاک
کد خبر: 263459
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد کتال محسنی در نشست خبری روز هوای پاک، گفت: محیط زیست بر خلاف گان منابع طبیعی که گارد حفاظت و حتی سند اراضی ملی و طبیعی را دارد یک دستگاه ناظر، ولی با این وجود مطالبه گر است.

معاون فنی محیط زیست درباره مناطق تصرف شده شمیرانات افزود: 37 مورد پرونده ساخت و ساز غیر مجاز درسال 96 در شمیرانات داشتیم.

وی گفت: حدود 29 درصد از مناطق استان تهران، مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و شکار ممنوع است. اگر مناطقی از شهرستان‌های استان که تحت مدیریت ما است را نیز اضافه کنیم، این عدد به حدود 48 درصد مساحت استان خواهد رسید، ولی متاسفانه امکانات ما اصلا به همین نسبت نیست.

مهرداد کتال محسنی افزود: البته نگاه مدیرکل محیط زیست استان تهران این بوده که محیط بانی‌ها و امکانات آن‌ها همچون موتورسیکلت و خودرو را افزایش دهیم. اگر برای این‌ها متوسط کشوری را هم در نظر بگیریم، الان در کشور ما هر 3 هزار هکتار یک محیط بان دارد، اما در استان تهران ما هر 7 هزار هکتار یک محیط بان داریم و در هر 25 هزار هکتار تنها یک محیط بانی داریم.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران توضیح داد: حتی جایی که حریم رودخانه باشد و حتی وقتی که رودخانه از منطقه حفاظت شده ما رد شده باشد، متولی آن آب منطقه‌ای است و اگر مثلا قبرستانی تاریخی در منطقه لار ما هست، متولی آن میراث فرهنگی است.

محسنی تصریح کرد: تصور غلطی وجود دارد که محیط زیست باید وظیفه بنیاد و بخشداری را نیز برعهده داشته باشد، در حالی که این وظیفه با ما نیست و اجرای رفع تصرف اراضی، برداشت غلطی بود که پیش از این جریان داشت و ما آن را به مسیر درست برگرداندیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها