بازیگر سریال «مینو»:

دوست دارم آینده هنری‌ام در ایران باشد

ملیکا عبدالهی بازیگر سریال «مینو» از دغدغه‌های خود برای بازی در این سریال و پیشنهادهایی که برای بازیگری در لبنان و دیگر کشورهای عربی داشته است، سخن به میان آورد و گفت: دوست دارم آینده هنری‌ام در ایران باشد.

دوست دارم آینده هنری‌ام در ایران باشد
کد خبر: 263515
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ملیکا عبدالهی درباره نحوه انتخابش برای بازی در این مجموعه گفت: در شبکه الکوثر مجری برنامه کودک بودم که آقای روستایی در این شبکه کارگردان هستند. از آنجایی که آقای پوروزیری کارگردان، دنبال کسی بودند که تا حدودی هم زبان عربی را بداند، آقای روستایی من را معرفی کردند. از طرف دیگر هم آقای معروفی که دستیار- برنامه‌ریز این مجموعه بودند، ایشان هم من را معرفی کردند و با صحبت‌هایی که انجام شد، کارگردان به این نتیجه رسید که من به شخصیت زینب نزدیک هستم و همکاری‌مان را آغاز کردیم. متأسفانه این نقش در اواخر کار به سریال اضافه شد.

تقابل بازیگران جوان تئاتری با بازیگران پیشکسوت تلویزیون

این بازیگر درباره گروه بازیگران این مجموعه که هم قشر جوان و تئاتری و هم بازیگران پیشکسوت و مطرح تلویزیون را شامل می‌شوند، خاطر نشان کرد: من در میان پیشکسوتان این مجموعه با آقای طهمورث بازی داشتم. ایشان یک بازیگر حرفه‌ای و پیشکسوت هستند که از همکاری با وی بسیار لذت بردم. خیلی از آقای طهمورث آموختم و در حین بازی انرژی مثبتی را به کار منتقل ‌کرد. آقای طهمورث از آن دسته پیشکسوتانی نبود که به بازیگران جوان نگاهی از بالا به پایین داشته باشد و بقیه را نابازیگر بداند، خیلی خوب توانستم با ایشان ارتباط بگیرم. گروه بازیگران جوان هم اکثراً بازیگر تئاتر بودند و با توجه به اینکه نمایش تئاتر به‌گونه‌ای است که بازیگران هر شب به‌صورت زنده مقابل چندین نفر بازی می‌کنند، به همین دلیل قدرت ابتکار و راحتی بیشتری به بازیگران می‌دهند. به همین دلیل، ما بازیگران جوان با این مسئله مشکلی نداشتیم.

دغدغه‌هایی درباره جنگ و کودکان

عبدالهی در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه با نقش زینب همذات پنداری داشته و چگونه توانسته است سختی‌های جنگ را درک کند، بیان کرد: در بیروت دنیا آمده‌ام و با توجه به اینکه دوران کودکی‌ام را در زمان جنگ گذرانده‌ام، کاملاً با آن شرایط آگاهی دارم که کودکان در دوران چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اند. شخصاً دغدغه‌هایی راجع به بچه‌های جنگ دارم. بازی در سریال «مینو» هم از این حیث برایم خیلی رضایت‌بخش بود، که این اثر در بستر جنگ و سختی‌های آن دوران روایت می‌شد. با توجه به گرایش رشته‌ام که کارگردانی است و تا حدودی هم می‌نویسم، در آینده می‌خواهم کارگردانی کنم. چنین رویکردی دارم که راجع به صلح کار کنم نه جنگ. همچنین دغدغه ساختن مستند و انجام کارهایی برای بچه‌های جنگ را دارم، چرا که بچه‌هایی که در جنگ بزرگ می‌شوند تنها جنگ و خشونت را می‌بینند. ما باید بتوانیم برای آن‌ها کارهایی را انجام دهیم تا بدانند که دنیا شکل دیگری هم دارد و می‌توان دنیای بهتری هم داشت و در روان آن‌ها بذر زیبااندیشی و صلح بکاریم. اما مسلماً اگر بخواهیم راجع به صلح کار کنیم، از آنجایی که این کلمه متضاد جنگ است و بدون یکدیگر معنا پیدا نمی‌کنند، ناخواسته جنگ هم به تصویر کشیده می‌شود. البته ترجمه هم انجام می‌دهم.

پیشنهاد برای بازی در فیلم و سریال کشورهای عربی و لبنان

بازیگر سریال «مسافرخانه بشارت» درباره پیشنهادهای بازیگری که از سوی کشور لبنان و دیگر کشورهای عربی داشته است، خاطر نشان کرد: تا هفت سالگی اصلاً فارسی صحبت نمی‌کردم و وقتی به ایران آمدم و کلاس اول را گذراندم از آن زمان به بعد زبان فارسی را آموختم. اما زمانی در حال انتخاب بودم که مسیر حرفه و بازیگری‌ام را در لبنان و کشورهای عربی انجام دهم یا در ایران. پیشنهادهایی برای بازی در فیلم و سریال در کشورهای عربی و لبنان هم داشتم، اما چون شرایط آنجا با ایران بسیار متفاوت است و با اینکه می‌دانستم فعالیت در ایران شاید پروسه‌اش برایم دشوارتر باشد، اما من ایران را انتخاب کردم و ترجیح دادم و دوست دارم در اینجا آینده هنری‌ام را ادامه دهم.

آثاری که هنوز اکران نشدند

بازیگر فیلم «زبان مادری» با اعلام اینکه آثاری که در آن‌ها بازی داشته‌ام اکران یا پخش نشده است، عنوان کرد: برخی از آثاری که در آن‌ها بازی داشته‌ام، اکران یا پخش نشده‌اند. مثلاً در سریال «درس آخر» در آن نقش اصلی بودم که هنوز پخش نشده است. نقشی در فیلم «در انتظار معجزه» رسول صدرعاملی داشته‌ام. در فیلم سینمایی «آوازهای سرزمینِ من» به کارگردانی عباس رافعی حضور داشته‌ام که سکانس‌هایم در آن حذف شد و با توجه به مشکل تولید و اینکه نقش مقابلم رفت مجبور شدند کل آن سکانس‌ها را حذف کنند. در فیلم سینمایی «زنونه» به کارگردانی مانی نوری ایفای نقش کرده‌ام که در حال تدوین است. منتظر اکران فیلم «بچه‌های جسور» به کارگردانی حجت سیفی هم هستم. صحبت‌هایی هم برای بازی در تئاتر و چند فیلم سینمایی شده است و گفته شده که «مینو2» هم ساخته می‌شود.

حرف‌های قشنگی که درباره زینب شنیده شد

ملیکا عبدالهی درباره بازخوردهایی که از نقش زینب داشته است، در ادامه افزود: دوستان و نزدیکانم با دیدن نقش زینب می‌گفتند اصلاً ملیکا را نمی‌بینیم. خوشبختانه توانستم این شخصیت را جدا از خود به تصویر بکشم و با توجه به اینکه لهجه عربی بیروت و شهرهای جنوبی کشور کاملاً متفاوت است برای لهجه زینب از خیلی از دوستان جنوبی‌ام کمک گرفتم که بتوانم لهجه را به‌خوبی بیان کنم. درباره زینب هم حرف‌های قشنگی شنیدم. عشقی که زینب به مهدی داشت و دلیل شخصی حتی هشتگ شد و دلیل شخصی برای من می‌فرستادند. ارتباط زینب با مهدی که هم حجب و حیا و علاقه و شجاعت در آن دیده می‌شد. مواردی که در این زمانه خیلی کم داریم. این قسمتش را خیلی دوست داشتم و بازخوردهای خوبی هم گرفتم.

وی در پایان افزود: هدف اصلی من در حال حاضر بازیگری است، اما می‌خواهم کارگردانی هم انجام دهم و در این مسیر پخته شوم. در حال حاضر هم در حال یادگیری تدوین هستم و می‌خواهم همه جنبه‌های سینمایی را یاد بگیرم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها