کد خبر: 263520
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۱:۰۰
| |

سلیمی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

درخواست از روحانی برای انتشار لیست کمک‌های ریاست جمهوری به افراد حقیقی و حقوقی/ کاری کنید که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رئیس جمهور خواست لیست کمک های خود را به افراد حقیقی و حقوقی را برای شفافیت جامعه منتشر کند.

درخواست از روحانی برای انتشار لیست کمک‌های ریاست جمهوری به افراد حقیقی و حقوقی/ کاری کنید که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند
کد خبر: 263520
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه یک بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس جمهور گفته است بودجه باید شفاف شود، از این رو می خواهیم در مورد بودجه شرکت های دولتی که یک هزار و 200 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد، شفاف سازی شود.

وی ادامه داد: همچنین می خواهیم لیست افرادی که از ردیف بودجه رئیس جمهور کمک دریافت کرده اند، منتشر شود تا مردم بدانند چه کسانی حقیقی و حقوقی به چه میزان کمک دریافت کرده اند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی از نحوه واگذاری‌ها انتقاد کرد و گفت: در واگذاری‌ها به جای خصوصی سازی، اختصاری سازی شده است و اهلیت در واگذاری ها لحاظ نمی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از دیوان محاسبات بیان داشت: امسال 89 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی داشته ایم و این در حالی است که در قانون بودجه 70 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی برآورد شده بود، انتظار داریم دیوان محاسبات گزارشی از مابه التفاوت ارزی به مجلس ارائه دهد تا بدانیم باقی درآمد ارزی کشور در کجا مصرف شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه فرانسه ایران را تحریم کرده است و SPV اجرایی نشده، بیان داشت: در رآکتور اراک بتن ریخته ایم و سانتریفیوژها را از کار انداخته ایم، قرار بود با اروپا برجام را ادامه دهیم اما گامی از طرف اروپا برداشته نمی شود، چرا به قانون مجلس در رابطه با برجام عمل نمی شود؟ انتظار می رود وزارت امور خارجه دراین باره گزارش نظارتی ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: هزینه تولید بالا رفته است و گرانی بیمه و مالیات کمر مردم را شکسته است، در این بین قیمت گوشت سرسام آور افزایش پیدا کرده است، کاری کنید که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند، اما اکنون شاهدیم حتی بسته حمایتی به برخی از افراد نرسیده است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها