راز پولشویی 100 میلیاردی چه بود؟

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از دستگیری قاچاقچی بزرگ مواد مخدر که با پولشویی قصد انتقال 100 میلیارد ریال از عواید مواد مخدر را داشت در شهرستان بیرجند خبر داد .

راز پولشویی 100 میلیاردی چه بود؟
کد خبر: 263545
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۷:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار مجید شجاع در تشریح این خبر، گفت: با دریافت گزارشی از مراجع قضائی مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان مواد مخدر که به اتهام حمل موادافیونی در زندان به سر می برد دارای اموال و دارایی های بسیاری بوده، این در حالی است که هیچ فعالیت اقتصادی انجام نداده که موضوع توسط مأموران پلیس پیگیری شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به عدم فعالیت اقتصادی قاچاقچی دستگیر شده به نظر می رسید این اموال از راه قاچاق مواد مخدر حاصل شده که دستورات لازم برای شناسایی این اموال به مأموران ابلاغ شد.

سردار شجاع افزود: با بهره گیری از امکانات فنی، استعلامات لازم و بررسی حساب های متهم و نزدیکان وی، مأموران چندین حساب از متهم با تراکنش های بالا شناسایی کردند که در تمامی این حساب ها وجوه به صورت کارت به کارت واریز و برداشت شده و در یک لحظه در چندین حساب جا به جا و منتقل شده بود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مأموران با بررسی دقیق تر حساب ها، بررسی اسناد و مدارک و کارت های کشف شده از متهم در زمان دستگیری به این نتیجه رسیدند که تمامی این حساب ها در اختیار متهم بوده و نقل و انتقال وجوه که از عواید نامشروع حاصل از خرید و فروش مواد مخدر حاصل شده که رقم آن بالغ بر 100 میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار شجاع تصریح کرد: در ادامه بررسی این پرونده، تعداد 4 باب منزل مسکونی در شهرستان های زاهدان، زابل و مشهد به نام این قاچاقچی بزرگ مواد مخدر و همسرش کشف شد که گزارشی در خصوص اموال و دارایی های متهم به مراجع قضائی ارسال و این اموال با دستور مقام قضائی توقیف شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها