تغییر نرخ ارز بار سنگینی به عرصه سلامت وارد نکرد

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان تهران، درباره اعتبارات این سازمان بیمه‌گر برای تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج توضیح داد.

تغییر نرخ ارز بار سنگینی به عرصه سلامت وارد نکرد
کد خبر: 263611
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر کوروش فرزین درباره وضعیت اعتبارات بیمه سلامت برای تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج با توجه به تغییرات نرخ ارز، ‌ گفت: خوشبختانه علی‌رغم تغییراتی که در نرخ ارز ایجاد شد، در حوزه سلامت با سیاست‌گذاری‌های مشخص وزارت بهداشت، بار سنگینی به عرصه سلامت منعکس نشد.

وی افزود: بر این اساس از طریق یارانه‌هایی که بابت مابه‌التفاوت نرخ ارز پرداخت می‌شد و تخصیص ارز دولتی برای تهیه و ورود بسیاری از داروها، ‌تجهیزات و وسایل مورد نیاز حوزه سلامت، با افزایش قیمتی که منجر به بروز مشکل در حوزه سلامت و در سازمان‌های بیمه‌گر باشد، مواجه نبودیم و امیدواریم این روال همچنان ادامه یابد. بر این اساس لازم است که سیاست‌گذاران وزارت بهداشت به دلیل اهمیت حوزه سلامت، پیگیری‌هایشان را ادامه دهند تا این تنش‌ها به حوزه سلامت و مردم منعکس و تحمیل نشده و فشار را به حداقل برسانند. در زمینه تامین داروی بیماران خاص هم فعلا سازمان‌های بیمه‌گر و ما با کسری بودجه خاصی مواجه نیستیم.

فرزین درباره جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان تهران نیز گفت: در حال حاضر دو میلیون و 500 هزار نفر جمعت تحت پوشش اداره‌کل بیمه سلامت استان تهران در صندوق‌های مختلف هستند؛ به‌طوریکه در صندوق بیمه همگانی یک میلیون و 200 هزار نفر، در صندوق بیمه روستاییان کمترین جمعیت بیمه‌شده ما بالغ بر 270 هزار نفر، در صندوق بیمه سایر اقشار حدود 200 هزار نفر و در صندوق بیمه کارکنان دولت نیز حدود یک میلیون نفر در تهران تحت پوشش ما قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم بیمه شدگان ما در صندوق بیمه همگانی است که بیمه رایگان محسوب می‌شود، افزود: با احتساب صندوق بیمه روستاییان و بیمه همگانی، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان تهران بیمه‌شده رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه در عین حال حدود 3000 پزشک هم به صورت مستقیم طرف قرارداد ما هستند، ‌اظهار کرد: این تعداد پزشک شامل 2000 نفر پزشک عمومی و 1000 نفر پزشک متخصص هستند. همچنین کلیه پزشکانی که در بیمارستان‌های دانشگاهی یا درمانگاه‌های طرف‌قرارداد ما ارائه خدمت می‌کنند هم به صورت غیرمستقیم طرف قرارداد ما هستند.

فرزین همچنین گفت: همچنین در استان تهران حدود 103 بیمارستان طرف قرارداد داریم که 53 بیمارستان دانشگاهی و دولتی و 50 بیمارستان غیر دانشگاهی اعم از تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، خصوصی و خیریه است که در حال ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هستند

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها