کد خبر: 263673
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

پارلمان مقدونیه تغییر نام این کشور را تصویب کرد

پارلمان یونان روز پنجشنبه به توافق برای تغییر نام مقدونیه به «مقدونیه شمالی» و در بحبوحه دودستگی اجتماعی و بحران در احزاب سیاسی رای می‌دهد.

پارلمان مقدونیه تغییر نام این کشور را تصویب کرد
کد خبر: 263673
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| قانونگذاران یونانی قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌نویس توافق مذکور را پیش از رای‌گیری به بحث بگذارند.

پارلمان مقدونیه 10 روز پیش از بازبینی قانون اساسی برای تغییر نام این کشور حمایت کرد اما برای اینکه این توافق به سمت جلو حرکت کند، این تغییر باید توسط قانونگذاران یونانی نیز تایید شود.

روز دوشنبه، الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان پیامی ویدئویی را در توئیتر منتشر کرد که در آن خواسته بود تا آنهایی که به مزایای این توافق شک دارند، متقاعد شوند.

وی در پیامی توئیتری نیز نوشت: توافق «پرسپس» مورد مذاکره با زوران زائف، نخست‌وزیر مقدونیه یک گام تاریخی برای دو کشور و برای تمام منطقه و سراسر اروپا است؛ پرسپس منطقه‌ای در یونان است.

این توافق در حالی قرار است روز پنجشنبه در پارلمان یونان به رای گذاشته شود که روز یکشنبه درگیری میان معترضان ماسک‌دار و پلیس در آتن درگرفت و هزاران تن علیه این توافق دست به راهپیمایی زدند.

به گفته مقام‌های دولتی، این راهپیمایی به رهبری افراط‌گرایان و اعضای حزب طلوع طلایی درگرفت که تلاش می‌کردند تا وارد پارلمان شوند.

در درگیری روز یکشنبه،‌ هفت تن دستگیر شدند. 17 غیرنظامی شامل خبرنگاران و 25 پلیس نیز زخمی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها