کد خبر: 263720
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۰:۲۴:۰۰
| |

کاهش قیمت نفت در پی گسترش نگرانی‌های اقتصادی

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر نشانه‌های گسترش کندی رشد اقتصاد جهانی که نگرانی‌ها نسبت به تقاضای آتی برای سوخت را برانگیخت، کاهش پیدا کرد.

کاهش قیمت نفت در پی گسترش نگرانی‌های اقتصادی
کد خبر: 263720
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهای معاملات آتی نفت برنت 48 سنت یا 0.8 درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به 62.26 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 0.7 درصد یا 36 سنت کاهش یافت و به 53.44 دلار در هر بشکه رسید.

چین روز دوشنبه پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی خود از سال 1990 به این سو را اعلام کرد. تولید ناخالص داخلی این کشور 6.6 درصد در سال 2018 رشد کرد.

شرکت کارگزاری "ایست پورت" در سنگاپور در این باره گفت: کندی فعالیت تولید درچین احتمالا روی تقاضا تاثیر منفی می‌گذارد و کندی اقتصادی به معنی رشد کمتر از حد تقاضا برای محصولات نفتی خواهد بود.

در نشانه دیگری از گسترش کندی اقتصادی، آمار رسمی نشان داد اقتصاد صادرات‌محور کره جنوبی در سال 2018 تنها 2.7 درصد رشد داشت. این آمار به دنبال گزارش روز دوشنبه صندوق بین‌المللی پول منتشر شد که در آن نرخ مورد پیش‌بینی برای رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 از 3.7 درصد اعلام شده در گزارش اکتبر به 3.5 درصد کاهش داده شد.

کریستین لاگارد، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول، به خبرنگاران گفت: پس از دو سال رشد قابل قبول اقتصاد جهانی بسیار آهسته‌تر از آنچه انتظار می‌رفت رشد می‌کند و ریسک‌ها افزایش پیدا کرده است.

براساس گزارش رویترز، با وجود تیرگی دورنمای اقتصادی، قیمت نفت از کاهش تولیدی که در اواخر سال 2018 میان کشورهای اوپک و غیراوپک توافق شد، حمایت یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها