کد خبر: 263728
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

پناهندگان به اروپا در معرض بیماری‌های کشنده‌ هستند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: مهاجران و پناهندگان به اروپا در برابر انواع بیماری‌های کشنده آسیب‌پذیر هستند.

پناهندگان به اروپا در معرض بیماری‌های کشنده‌ هستند
کد خبر: 263728
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت آمده‌ است: مهاجران و پناهندگان در برابر بیماری‌های غیرواگیر و واگیردار و همچنین بیماری‌های مزمن آسیب‌پذیر هستند که فقر، تغییر در سبک زندگی، عدم برخورداری از مواد غذایی سالم و نداشتن فعالیت جسمی کافی از جمله دلایل آن به حساب می‌آیند.

در گزارش این سازمان آمده‌ است: اگرچه به نظر می‌آید پناهندگان و مهاجران در زمان رسیدن به کشور مورد نظر خود نسبت به مردم میزبان کمتر در برابر بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر آسیب‌پذیر هستند اما درصورتیکه در شرایط فقر باشند، مدت زمان اقامتشان در کشورهای میزبان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته مغزی یا سرطان را در آنها افزایش دهد.

در این گزارش هشدار داده شده‌ است که مهاجران و پناهندگان غالبا مجبور به تغییر سبک زندگی خود هستند، از فعالیت جسمی کافی برخوردار نیستند و میزان غذای سالم دریافتی آنان کم است که این عوامل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را در آنان افزایش دهد. علاوه بر این، آوارگی و بی‌خانمانی نیز مهاجران و پناهندگان را در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیر می‌سازد.

در عین حال به طور کلی نرخ مرگ و میر و شیوع بیماری دیابت در بین این افراد نسبت به جمعیت کشورِ میزبان، بالاتر و این آمار در میان زنان نیز بیشتر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها