کد خبر: 263731
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۲:۰۰
| |

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران:

بخش زیادی از درخواست‌های تصویربرداری پزشکی ضروری نیست

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه بسیاری از درخواست‌های تصویربرداری پزشکی در کشور غیرضروری است، گفت: منطقی و علمی‌سازی تعرفه‌ها در کنار استفاده از راهنماهای بالینی برای کاهش این میزان تقاضا ضروری است.

بخش زیادی از درخواست‌های تصویربرداری پزشکی ضروری نیست
کد خبر: 263731
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر حسین کرمپور روز سه شنبه در آستانه برگزاری سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران، اظهار داشت:


برای منطقی کردن درخواست های غیرضروری رادیولوژی، راهنماهای بالینی (گایدلاین) با همکاری وزارت بهداشت و انجمن تصویربرداری ایران تدوین شده است که اگر به صورت دقیق و شفاف اجرا شود و نظارت بر آن صورت گیرد، کاهش درخواست‌های غیرضروری را شاهد خواهیم بود.


نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: زمانی که تقاضای تصویربرداری به صورت غیرمنطقی زیاد باشد، تعرفه‌ها پایین نگه داشته می‌شود تا فشاری به سازمان‌های بیمه‌گر وارد نشود و این مسأله به طور کلی اقتصاد سلامت را با خطر مواجه می‌کند چرا که منطقی و علمی‌سازی تعرفه‌ها در کنار استفاده از راهنماهای بالینی امری ضروری به شمار می‌رود.


کرمپور درخصوص کنگره رادیولوژی ایران توضیح داد: این کنگره هر ساله با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار می شود و جدیدترین دستاوردها در زمینه رادیولوژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه مهمانان خارجی این کنگره ایرانیان سرآمد و پزشکان برجسته به ویژه از کشورهای اروپا و آمریکا هستند، گفت: همچنین اساتیدی که کتاب‌های مرجع در حوزه تصویربرداری پزشکی تألیف کرده‌اند از دیگر مهمانان خارجی این کنگره به شمار می‌روند و هر ساله حدود 50 سخنران خارج از کشور داریم که همه پیشرفت‌های تصویربرداری پزشکی را ارائه می دهند و کنفرانس و کارگاه تئوری و عملی نیز در این زمینه ارائه می‌شود.


نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: 60 کارگاه در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود که نکات جدید تصویربرداری پزشکی در آن ارائه و مطالب پایه گذشته نیز مرور خواهد شد. همچنین جلسات هم‌اندیشی علمی و صنفی را هم در قالب کمیته‌های مختلف خواهیم داشت.


کرمپور با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته تعاملات وزارت بهداشت و انجمن رادیولوژی گسترده‌تر شد و تهیه و تدوین گایدلاین‌های خدمات تصویربرداری صورت گرفته است، گفت: همچنین موضوعاتی مانند تعیین حدود بین‌رشته‌ای و دوره‌های آموزشی بر اساس نظریه‌های دو طرف انجام شد و بخشنامه‌های لازم در این زمینه صورت گرفت ولی هنوز اقدامات دیگر نیاز به بررسی دارد که شامل اصلاح تعرفه‌ها است و امیدواریم سرپرست جدید وزارت بهداشت با همکاری انجمن‌ها در جهت رفع آن اقدام کند.


سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری ایران با محورهای حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری زنان و مامایی، تصویربرداری آنکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری هیبرید در روزهای سوم تا ششم اردیبهشت 98 در مرکز همایش های بین المللی برج میلا برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها