میان شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت و پیمانکاران برنده شده در مناقصات؛

قرارداد افزایش تولید نفت امضاء شد

قرارداد 10­ طرح نگه داشت و افزایش تولید نفت امروز­ با حضور وزیر نفت ­امضا می‌شود

قرارداد افزایش تولید نفت  امضاء شد
کد خبر: 263798
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ­این قرارداد‌ها شامل­ طرح نگه داشت و افزایش تولید نفت با هدف حفظ و افزایش میزان تولید از میادین نفتی در دست بهره برداری کشور خواهد بود.

پیش بینی می‌شود میزان سرمایه گذاری در این طرح‌ها حدود یک میلیارد دلار باشد­­ که در طول سه سال اجرا خواهد شد. این طرح‌ها مشتمل بر 33 پروژه بوده که 29 پروژه آن در بخش خشکی و 4 پروژه آن در بخش فراساحل خواهد بود این پروژه‌ها با میانگین سرمایه گذاری حدود 220 میلیون دلاری در محدوده جغرافیایی 7 استان نفت خیز کشور شامل خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد. ­

امروز 10 طرح از 33 پروژه یاد شده بین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت و پیمانکاران برنده شده در مناقصات امضا می شود.

پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها که ارزش آن 6.2 میلیارد دلار برآورد می شود به طور میانگین بالغ بر 280 هزار بشکه نفت خام در روز به ظرفیت تولید نفت خام کشور اضافه شود که درآمد روزانه 14 میلیون دلاری را در پیش خواهد داشت. این طرح‌ها شامل نصب و تاسیسات سطح الارضی، اجرای خطوط نفت و گاز، ​عملیات حفاری، ​تعمیر و تکمیل چاه‌ها و نصب و ارتقاء سرچاهی است.

گفتنی است؛ ­ به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی براساس یکی از بند‌های این تفاهم نامه، ​ پیمانکاران مکلف شده اند همه ­کالا‌های پرمصرف این طرح که امکان ساخت داخل آن‌ها وجود دارد از بازار داخلی تامین شود.

همچنین پیمانکاران این طرح از واردات 84 نوع کالا و تجهیزاتی که دارای تولید مشابه داخلی هستند منع شده اند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها