کد خبر: 263801
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از برگزاری مسابقات «اپن استرالیا» گزارش می‌دهد

اپن استرالیا؛ اولین خان گرنداسلم‌های سال

ویمبلدون شاید قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین گرنداسلم سال باشد اما اپن استرالیا همواره استعدادهای جدید را به دنیای تنیس معرفی کرده است.

حجم ویدیو: 11.49M | مدت زمان ویدیو: 00:02:49 دانلود ویدیو
کد خبر: 263801
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مسابقات اپن استرالیا به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و بسیاری از بزرگان چون فدرر، اندی ماری، سیمونا هیلپ و وزنیاکی از این مسابقات حذف شده‌اند و دیگر تنیس‌بازان مطرح جهان در حال مبارزه برای رسیدن به قهرمانی هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ هارد کورت ورزشگاه ملبورن پارک هرسال شاهد اتفاقات شگفت‌انگیز و حوادث غیرمنتظره و مسابقات جذاب دنیای تنیس است اما تاریخچه تنیس اپن استرالیا چیست و چرا از چنین جایگاهی در دنیای تنیس برخوردار است؟

اپن استرالیا اولین گرنداسلم سال است و در ماه ژانویه در ملبورن استرالیا برگزار می‌شود.

این مسابقات برای اولین بار در سال 1905 آغاز شد. در سال‌های ابتدایی، بازی‌ها در شهرهای مختلف برگزار می‌شد اما پس از گذشت چند سال، این تورنمنت به صورت ثابت به ملبورن منتقل و از آن زمان در این شهر برگزار می‌شود.

در دوره‌های نخست، به دلیل فاصله زیاد استرالیا با بقیه کشورها قهرمانان عموما استرالیایی بودند اما بعد از دهه 20 میلادی تنیس‌بازان دیگر کشورها هم وارد این رقابت‌ها شدند.

این تورنمنت در قسمت مردان و زنان و دوبل برگزار می‌شود و بر اساس سیدبندی تنیس‌بازان است. بزرگان زیادی موفق شده‌اند قهرمانی در این مسابقات را به دست بیاورند، نواک جوکوویچ با 6 قهرمانی در صدر قهرمانان اپن استرالیاست. سرینا ویلیامز هم با 6 قهرمانی در صدر جدول زنان است.

ویمبلدون شاید قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین گرنداسلم سال باشد اما اپن استرالیا همواره استعدادهای جدید را به دنیای تنیس معرفی کرده است.

سورپرایز امسال اپن استرالیا الکساندر زورف 21 ساله است که دنیای تنیس را شگفت‌زده کرده است.

حالا باید دید جوکوویچ می‌تواند باز هم قهرمان این مسابقات شود و رکورد خود را بشکند یا شاهد یک قهرمان جدید در این بازی‌ها خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها