کد خبر: 263820
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۳:۱۸:۰۰
| |

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

می توان با توسعه صادرات غیر نفتی ارز را تامین کرد

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: وضعیت صادرات غیر نفتی به گونه ای است که اگر فروش نفت هم نداشته باشیم امکان تامین ارز مورد نیاز کشور از این طریق وجود دارد.

می توان با توسعه صادرات غیر نفتی ارز را تامین کرد
کد خبر: 263820
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صالح آبادی روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی فارس در شیراز گفت: صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی دارای اهمیت راهبردی است و به ویژه در شرایط امروز که صادرات نفت کاهش یافته است می توان امیدوار بود که از طریق تقویت و توسعه صادرات غیر نفتی اهداف کشور را پیش برد.


وی، رسالت ایجاد بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک دولتی را کمک به توسعه صادرات غیر نفتی کشور دانست و تصریح کرد: محدود بودن تعداد شعب این بانک در کشور (40 شعبه) و پایین بودن نرخ جذب منابع سبب شده که بانک توسعه صادرات نتواند در جذب منابع به منابع مردم اتکا داشته باشد.


او اظهار داشت: امروز نرخ تسهیلاتی که بانک توسعه صادرات پرداخت می کند بر اساس نرخ مصوب حداکثر 16 تا 18 درصد است و امکان جذب منابع مردم که دیگر بانک ها با نرخ های بالاتر از 18 درصد جذب می کنند برای این بانک وجود ندارد.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور افزود: بخشی از منابع این بانک توسط دولت، بخشی توسط صندوق توسعه ملی و بخشی هم از طریق خطوط اعتباری بانک مرکزی تامین می شود.


صالح آبادی گفت: قبل از تحریم ها توانستیم از خطوط ارزی بانک های خارجی برای تامین منابع بانک استفاده کنیم.


وی، در خصوص عملکرد شعبه استان فارس بانک توسعه صادرات هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 70 میلیارد تومان منابع از طریق این شعبه جذب شده و در مقابل 250 میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور اضافه کرد: در بخش ارزی هم حدود 16 و نیم میلیون دلار اعتبار اسنادی و حدود 40 میلیون دلار حواله های ارزی در شعبه فارس صادر شده است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها