کد خبر: 263857
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

برادر بزرگتر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان با بشار اسد دیدار کرد

بهاء حریری برادر بزرگتر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان، شانزدهم ماه جاری میلادی با یک هواپیمای اختصاصی از فرودگاه شارل دوگل پاریس در فرودگاه بین‌المللی بیروت فرود آمد و از آنجا به دمشق سفر و با بشار اسد به مدت دو ساعت دیدار کرد. دو طرف در این دیدار بر ضرورت هماهنگی و ارتباط و آغاز مقدمات پرونده‌ها اقتصادی مربوط به بهاء حریری و شرکت‌های وی و همچنین فعالیت این شرکت‌ها در سوریه در جریان عملیات بازسازی این کشور تاکید کردند.

برادر بزرگتر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان با بشار اسد دیدار کرد
کد خبر: 263857
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های لبنانی فاش کردند که برادر بزرگ نخست‌وزیر مکلف لبنان به طور محرمانه و سری با رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده است.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از پایگاه خبری "لیبانون دیبایت" اعلام کرد که بهاء الدین حریری، برادر بزرگتر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان به همراه یکی از نزدیکان خود در سوریه به دمشق سفر کرده و در جریان این سفر دیدار محرمانه‌ای را با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه داشته و با وی درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرده است.

طبق این گزارش، بهاء حریری شانزدهم ماه جاری میلادی با یک هواپیمای اختصاصی از فرودگاه شارل دوگل پاریس در فرودگاه بین‌المللی بیروت فرود آمد و از آنجا به دمشق سفر و با بشار اسد به مدت دو ساعت دیدار کرد.

لیبانون دیبایت در ادامه گزارش خود نوشت: بهاء حریری درباره پروژه‌هایی که به دنبال سرمایه گذاری در آنهاست و فرصت‌های پیش روی خود با اسد بحث و گفت‌وگو کرد.

حریری در دیدار با بشار اسد تاکید کرد که موضع او و برادرش (سعد حریری) کاملا متفاوت است، به ویژه که وی طی دوران اختلاف میان دو کشور از صحنه سوریه به دور بوده و در مقابل اتفاقات رخ داده سیاست خویشتن‌داری را اختیار کرده است و سفر وی به دمشق در راستای توافق صورت گرفته به ویژه توافق میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سوریه صورت گرفته است.

دو طرف در این دیدار همچنین بر ضرورت هماهنگی و ارتباط و آغاز مقدمات پرونده‌ها اقتصادی مربوط به بهاء حریری و شرکت‌های وی و همچنین فعالیت این شرکت‌ها در سوریه در جریان عملیات بازسازی این کشور تاکید کردند.

پایگاه مذکور در پایان گزارش خود آورده که این اقدام بهاء حریری در راستای صحبت‌ درباره حمایت عربستان از عملیات بازسازی سوریه با بیش از 100 میلیارد دلار صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که بهاء الدین حریری برادر بزرگتر سعد حریری است و روابط نزدیکی را با مقامات عربستان دارد. این در حالی است که سعد حریری روابط مثبتی با سوریه ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها