کد خبر: 263864
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

رئیس مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس:

تخریب اکوسیستم دریایی در ساحل شهر بندرعباس

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج‌فارس، با اشاره به سرعت بالای تغییرات نامطلوب زیست‌محیطی در ساحل شهر بندرعباس تاکید کرد: : تخریب اکوسیستم دریایی در ساحل شهر بندرعباس اثرات نامطلوبی بر روی زندگی و سلامت ساحل‌نشینان خواهد داشت؛ باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات ساحل بندرعباس، پیش از آنکه معضلات این ساحل به مرحله بدون بازگشت برسد، اقدام شود.

تخریب اکوسیستم دریایی در ساحل شهر بندرعباس
کد خبر: 263864
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ صمد حمزه‌ئی امروز رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج‌فارس اظهار داشت: به علت برخی تغییرات نامطلوب ناشی از عوامل انسانی، شرایط اکولوژیکی در ساحل بندرعباس به مرحله حساس و شکننده رسیده است.

وی ادامه داد: این شرایط نامطلوب به‌گونه ای است که سبب شده تغییرات شدیدی در تنوع زیستی موجودات زنده ساحلی و دریایی شکل گرفته و این تغییرات با سرعت زیادی در حال افزایش است.

رئیس مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج فارس تصریح کرد: تخریب اکوسیستم دریایی در ساحل شهر بندرعباس اثرات نامطلوبی بر روی زندگی و سلامت ساحل‌نشینان خواهد داشت و در آینده مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

حمزه‌ئی تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات ساحل بندرعباس، پیش از آنکه معضلات این ساحل به مرحله بدون بازگشت برسد، اقدام شود.

وی اضافه کرد: ورود آلاینده‌ها به ساحل بندرعباس با منشاء خشکی و دریا بیش از توان اکولوژیکی این ساحل برای خودپالایی است و در نتیجه مقدار زیادی از آلودگی‌ها در آب دریا و یا رسوبات ساحلی باقی می‌ماند که در نتیجه عملا استفاده از ساحل و دریا برای مقاصد تفریحی، توریستی، اقتصادی و شیلاتی را دچار مشکل می‌کند.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس اظهار داشت: به منظور جلوگیری از این تغییرات مخرب، نیاز است ابتدا مطالعات جامعی بر روی عوامل مخرب متعدد در ساحل شهر بندرعباس شکل بگیرد تا ابعاد دقیق مشکلات مشخص شود و سپس راه‌حل‌های پیشنهادی مورد ارزیابی و اقدام قرار گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها