کد خبر: 263911
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۵:۱۸:۰۰
| |

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان:

بعد از برقراری صلح دیگر نیازی به حضور نظامی دائم آمریکا در افغانستان نیست

عبدالله عبدالله، رئیس اجرای دولت افغانستان امروز سه شنبه اظهار داشت: بعد از برقراری صلح دیگر نیازی به حضور نظامی دائم آمریکا در افغانستان نیست. او همچنین خاطرنشان کرد: طالبان به فرصت‌های که ما داریم بی‌احترامی نشان می‌دهد و بر سر این که اول سربازان خارجی خارج شوند بعدا مذاکرات صورت بگیرد شلوغ کاری می‌کند.

بعد از برقراری صلح دیگر نیازی به حضور نظامی دائم آمریکا در افغانستان نیست
کد خبر: 263911
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: بعد از برقراری صلح دیگر نیازی به حضور نظامی دائم آمریکا در افغانستان نیست و آمریکا اصراری بر حفظ پایگاه‌هایش ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجرای دولت افغانستان امروز سه شنبه در اظهاراتی در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: مسئله اول این است که توافقی بین افغانستان و آمریکا در مورد مسئله پایگاه‌های نظامی دائمی وجود ندارد. مسئله دوم مربوط به حضور نظامیان خارجی در افغانستان است. اگر ما در کشورمان صلح داشته باشیم چرا باید نیاز به حضور سربازان یک کشور دیگر در کشور خودمان داشته باشیم؟

او خاطر نشان کرد: به همین دلیل طالبان به فرصت‌های که ما داریم بی‌احترامی نشان می‌دهد و بر سر این که اول سربازان خارجی خارج شوند بعدا مذاکرات صورت بگیرد شلوغ کاری می‌کند.

به گفته‌ رئیس اجرایی دولت افغانستان، جنبش طالبان معتقد است که می‌تواند در آن وضعیت نیروی کاملش را داشته باشد و به نفع هیچ کشوری نیست نه ایران، نه افغانستان، نه آسیای مرکزی، نه پاکستان و نه هیچ کس دیگر.

عبدالله عبدالله در مورد این که آیا آمریکا بر حفظ پایگاه‌های نظامی در افغانستان تاکید دارد، گفت: چنین چیزی مطرح نیست. من به عنوان یکی از مسولان سیاسی و رئیس اجرایی افغانستان از وجود چنین مسئله‌ای اطلاع ندارم.

وی افزود: هیچ گونه صبحتی نیز از ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید آمریکا مطرح نیست.

اوایل ماه ژانویه روزنامه اکسپرس تربیون به نقل از منابع دولتی گزارش کرد که دیپلمات‌های آمریکایی در مذاکراتی با نمایندگان طالبان در ماه دسامبر در امارات متحده بر حفظ پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان تاکید کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها