کد خبر: 263923
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از تشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس تا جزییات کارت تسهیلات 20 میلیونی سفر به مناطق آزاد

تشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس، جزئیات کارت تسهیلات 20 میلیون تومانی سفر به مناطق آزاد، حباب سکه به 470 هزار تومان رسید‌ و ممنوعیت صادرات تخم مرغ و ابریشم‌ از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز بودند.

از تشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس تا جزییات کارت تسهیلات 20 میلیونی سفر به مناطق آزاد
کد خبر: 263923
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آزاد شدن واردات گوشی مسافری ‌ ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از آزاد شدن واردات گوشی به صورت مسافری از دی‌ماه امسال خبر داد و گفت‌: بر اساس وعده و قول مسئولان مقرر شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف‌شده آزاد شوند و بر این اساس در اواخر هفته‌ جاری یا هفته‌ آینده این محصولات عرضه می‌شوند.

ممنوعیت واردات 61 قلم کالای صادراتی ترکیه به ایران ‌ فاتیح چایاباتماز، نماینده انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) در ایران، در گفت‌گو با روزنامه «حریت» ترکیه گفت قانون ممنوعیت واردات 1399 قلم کالا به ایران که از سال 2018 به مورد اجرا گذاشته شده، حدود 30 درصد از صادرات ترکیه به ایران را در این سال کاهش داده است.

تشکیل کمیته ضد تحریم در مجلس ‌ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش آمریکا برای کاهش فروش نفت ایران گفت: به منظور دور زدن تحریم‌ها، کمیته ضد تحریم در مجلس تشکیل و در آن راهکارهایی برای دور زدن تحریم های نفتی ارائه شده است.

قیمت مرغ هم دو نرخی شد ‌ قیمت مرغ هم دو نرخی شد! عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و 200 و متوسط مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها 12 هزار و 500 تومان است.

جزئیات کارت تسهیلات 20 میلیون تومانی سفر به مناطق آزاد ‌ مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد باب یان اینکه امکان پرداخت هزینه‌های مراکز اقامتی، حمل و نقل، مراکز پذیرایی،‌ مراکز تفریحی و حتی مراکز خرید با کارت تسهیلات سفر به مناطق آزاد وجود دارد، گفت: طبق تفاهمی که بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و دبیرخانه مناطق آزاد انجام گرفته است قرار بر این شده که 20 میلیون تومان با سود 4 درصد در اختیار علاقه‌مندان سفر به مناطق آزاد گذاشته شود.

حباب سکه به 470 هزار تومان رسید ‌ محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلا گفت: در بازار داخلی با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت در انواع سکه بودیم که این افزایش قیمت و تقاضا باعث ایجاد حباب 470 هزارتومانی روی سکه شد.

ممنوعیت صادرات تخم مرغ و ابریشم ‌ صادرات تخم‌مرغ ممنوع شد. بر اساس مکاتبات انجام ‌گرفته از سوی وزارت صنعت، سازمان توسعه تجارت و گمرک کشور، صادرات گوجه فرنگی آزاد و در مقابل صادرات کاغذ و کارتن بسته‌بندی، فیلم پلی‌استر شفاف، تخم‌مرغ خوراکی و غیرخوراکی، جوجه یک‌روزه، پیله کرم ابریشم، ابریشم خام، ضایعات ابریشم، نخ ابریشم، پشم خام و نخ و الیاف پشمی تابیده‌شده ممنوع شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها