ترکیه نسبت به ایجاد افغانستان دوم در سوریه هشدار داد

سخنگوی حزب حاکم ترکیه اعلام کرد: باید از اجرای سیاست‌هایی که باعث تبدیل سوریه به افغانستان دوم می‌شود، جلوگیری شود.

ترکیه نسبت به ایجاد افغانستان دوم در سوریه هشدار داد
کد خبر: 263933
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عمر چلیک، در کنفرانس خبری در مقر حزب عدالت و توسعه در آنکارا اعلام کرد: برخی از کشورها با استفاده از نام گروه‌های تروریستی جنگ نیابتی در افغانستان به راه انداخته‌اند و اکنون دیگر کنترل آنها غیرممکن است.

وی ادامه‌ داد: همین مساله در سوریه رخ داده است. برخی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و اگر جلوی این روند گرفته نشود، افغانستان دوم ایجاد می‌شود.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه، اضافه کرد: قربانیان این سیاست‌های غیرمنطقی افغان‌ها و سوری‌ها هستند. باید از اجرای این گونه سیاست‌ها جلوگیری شود زیرا در حال حاضر جهان بهای بسیار سنگینی برای ایجاد ثبات در افغانستان پرداخت می‌کند.

وی در ادامه‌ گفت‌: کشورهایی کامیون‌های حاوی سلاح را به یگان‌های مدافع خلق کرد و پ ک ک ارسال می‌کنند، آنها با این گروه‌ها به عنوان یک قدرت مشروع به بهانه مبارزه با داعش رفتار می‌کنند و حتی فراتر رفته و آنها را به عنوان متحد معرفی می‌کنند، آنها با دستان و پول خود افغانستان دوم را در سوریه ایجاد می‌کنند.

چلیک اظهار کرد: وضعیت شرق رود فرات در شمال سوریه به اولین تهدید برای ترکیه تبدیل شده است و آنکارا این تهدید را برطرف خواهد کرد.

او در ادامه‌ اظهاراتش هشدار داد: این گونه روابط با گروه‌های تروریستی روند سیاسی در سوریه را به تعویق می‌اندازد.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه درباره تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه گفت‌: ترکیه این ظرفیت را دارد که با داعش مبارزه و امنیت را در منبج سوریه فراهم کند. همچنین این ظرفیت را دارد که یک منطقه امن در سوریه تشکیل دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها