کد خبر: 263953
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۶:۴۳:۰۰
| |

طرح معافیت مرزنشینان از پرداخت عوارض خروج رد شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با طرح معافیت مرزنشینان از پرداخت عوارض خروجی در سفرهای زمینی مخالفت کردند.

طرح معافیت مرزنشینان از پرداخت عوارض خروج رد شد
کد خبر: 263953
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۱۶:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 2 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی از طرح یک فوریتی اصلاح بند (ح) تبصره 11 قانون بودجه 97، مصطفی کواکبیان با استناد به اصل 75 قانون اساسی، اظهار داشت: با توجه به اینکه دو ماه از سال 97 باقی مانده اصلاح این بند از بودجه 97 موثر نخواهد بود، زیرا پس از تصویب در مجلس باید به شورای نگهبان برود و به امسال نمی‌رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح برای دولت بار مالی به دنبال دارد، بیان کرد: براساس این طرح جهت حمایت از مرزنشینان تبصره ای آمده تا از پرداخت عوارض خروج معاف شوند. منبع مالی این طرح برداشت از محل افزایش مابه التفاوت نرخ ارز است، اما باید توجه داشت که میزان این مابه التفاوت مشخص نیست، همچنین مشخص نیست که چقدر باید برداشت کنند. شورای نگهبان این طرح را رد می کند، زیرا منبع مالی آن پیش بینی نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: این اخطار وارد است، زیرا منابعی که برای این طرح دیده شده، در قانون بودجه محل مصرف آن مشخص شده است.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی اخطار اصل 75 قانون اساسی کواکبیان را به رأی گذاشت که نمایندگان با 116 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن با این اخطار موافقت کردند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها