سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از آلودگی ساحل خلیج فارس تا وضعیت کودکان کار

آلودگی ساحل خلیج فارس، باران‌های اسیدی، پایان واریز بسته حمایتی به حساب بیمه‌شدگان، ملک‌های مناطق شمالی تهران و کودکان کار و خیابان از جمله مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بود.

از آلودگی ساحل خلیج فارس تا وضعیت کودکان کار
کد خبر: 263955
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۲۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ صمد حمزه‌ای رئیس مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس با اشاره به سرعت بالای تغییرات نامطلوب زیست‌محیطی در ساحل شهر بندرعباس تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات ساحل بندرعباس، پیش از آنکه معضلات این ساحل به مرحله بدون بازگشت برسد، اقدام شود.

عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه شاهد افزایش نابودی پوشش جنگلی و آلودگی هوا در کلانشهر‌ها هستیم، گفت: کارخانه‌هایی داریم که حدود 45 سال است، صنعت آلوده تولید می‌کند. همین آلودگی باعث شده باران‌های اسیدی بر سر مردم ببارد.

معاون اداری- مالی سازمان تأمین اجتماعی از پایان واریز مبلغ بسته حمایتی به حساب 6 میلیون و 150هزار نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: افرادی که تاکنون این مبلغ به حسابشان واریز نشده از طریق شماره تماس 1420 پیگیری کنند.

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران گفت: 2 هزار ملک شهرداری در مناطق شمالی تهران بعضا بدون ضابطه و قانون در تصرف افرادی قرار گرفته است که اکنون حاضر به تخلیه نیستند.

مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه افزایش بیکاری و طلاق عامل مهمی در کار خیابانی کودکان است، گفت: ما در کشورمان کودکان خیابانی نداریم و همه کودک کار هستند که در خیابان به سر می‌برند و به صورت باندی زندگی می‌کنند و عدم دسترسی به آنها باعث شده تا دولت‌ها در ساماندهی‌شان ناتوان باشند.

حسین کرمپور نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه بسیاری از درخواست‌های تصویربرداری پزشکی در کشور غیرضروری است، گفت: منطقی و علمی‌سازی تعرفه‌ها در کنار استفاده از راهنماهای بالینی برای کاهش این میزان تقاضا ضروری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها