کد خبر: 263988
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۰۶:۳۰:۰۰
| |

رأی‌گیری لوایح پیشنهادی برای بازگشایی دولت در سنای آمریکا

رهبران احزاب اقلیت و اکثریت در مجلس سنای آمریکا در نهایت موافقت کردند تا لوایح پیشنهادی رقیب را برای بازگشایی دولت فدرال به رأی بگذارند.

رأی‌گیری لوایح پیشنهادی برای بازگشایی دولت در سنای آمریکا
کد خبر: 263988
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۰۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا موافقت کرد که دو لایحه پیشنهادی برای بازگشایی دولت فدرال روز پنج‌شنبه بعدازظهر (24 ژانویه/ 4 بهمن ماه) به رأی گذاشته شود.

پیشبرد هر یک از لوایح پیشنهادی مستلزم کسب 60 رأی موافق است. این لوایح عبارتند از: 1) لایحه پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای بازگشایی دولت مبتنی بر تأمین بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی و تمدید حمایت های قانونی از برخی از مهاجران به مدت سه سال. 2) قطعنامه تمدید سه هفته‌ای؛ در صورتی که لایحه پیشنهادی ترامپ نتواند آرای لازم را کسب کند، مجلس سنا این قطعنامه را به رأی خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که «قطعنامه تمدید [بودجه] سه هفته ای» یک لایحه تخصیص بودجه است که بودجه مورد نیاز برای ادامه فعالیت وزارتخانه ها، آژانس‌ها و برخی نهادهای تعطیل شده دولت فدرال را تأمین می‌کند.

به رغم توافق اخیر رهبران سنا، هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که این لوایح پیشنهادی بتوانند با کسب آرای لازم، به بن بست چند ماهه پایان داده و باعث بازگشایی دولت شوند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها