کد خبر: 264057
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

صحبت‌های در گوشی نمایندگان درباره پرونده پرابهام نماینده ملکان

زهرا نوید پور زنده است!

پیچیده  بودن  پرونده  زهرا نویدپور و ادعایش در مورد  سلمان  خدادادی  اصلی‌ترین  عاملی است  که  نمایندگان  را از اظهار نظر رسمی  در این باره  بر حذر داشته است.

زهرا نوید پور زنده است!
کد خبر: 264057
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 16 روزی می شود که ماجرای خودکشی زنی به نام زهرا نوید پور، اعتبار نامه سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان را نشانه گرفته است، ماجرایی که به گفته مسعود پزشکیان رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اگر ثابت شود غیرقابل گذشت است و گرنه، این خدادادی است که عزم اعاده حیثیت از خود از منتقدان و مدعیانش را کرده است.

اکبر اعلمی نماینده ادوار مجلس اخیرا در کانال تلگرامی خود از مرگ زنی به نام زهرا نوید پور خبر داده بود. ادعا شده بود این زن قربانی تجاوز از سوی سلمان خدادادی نماینده ملکان شده است. در 4 سال گذشته ویدئوهایی که از یک زن منتشر شده بود که مدعی بود سلمان خدادادی به او تعرض کرده است. موضوع خودکشی این زن تایید نشد اما دیروز زمزمه هایی در راهروی مجلس شنیده شد مبنی بر اینکه زهرا نوید پور که خبر خودکشی او دست به دست می شود با سلمان خدادادی ارتباطی نداشته است.

به غیر از خبر ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این پرونده که هفته پیش از سوی پزشکیان خبر ساز شد تنها موضع رسمی که در اینباره منتشر شده است سخنان علیرضا سلیمی،عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس است که دیروز به جمع خبرنگاران پارلمانی آمد و گفت: هیات نظارت در این باره جلسه‌ای را با آقای خدادادی برگزار کرد که هنوز اصالت صوت پخش شده برای ما مشخص نیست البته که در حال پیگیری این موضوع هستیم. او همچنین خبر داد مدرکی به دست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رسیده که نشان می دهد خانمی قصد اخاذی از آقای خدادادی را داشته و اعلام کرده باید 500 میلیون به حسابش واریز شود که اگر این اتفاق رخ ندهد آبروی این نماینده را می‌برد.

زهرا نویدپور زنده است

پیچیده بودن پرونده زهرا نویدپور و ادعایش در مورد سلمان خدادادی اصلی ترین عاملی است که نمایندگان را از اظهار نظر رسمی در این باره بر حذر داشته است ،مثلا فراکسیون زنان و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در حالی منتظر گزارش پزشکی قانونی در باره مرگ نویدپور هستند که به گفته یکی از نمایندگان زهرا نویدپوری که خبر خودکشی اش دست به دست می شود آن زهرا نوید پوری نیست که شاکی نماینده ملکان بوده است.

به گفته او ، در بررسی های هیات نظارت بر رفتار نمایندگان روشن شده است که فردی که فایل های صوتی اش در شبکه های مجازی علیه خدادادی دست به دست می شود ، زنده است و حتی ازدواج هم کرده و صاحب دو فرزند است .

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: خبری که اکبر اعلمی در باره خودکشی زهرا نوید پور داد اشتباه بود این تشابه اسمی حالا دردسرساز شده است و پرونده ادعای نویدپور علیه نمایندگان را خیلی پیچیده کرده است . آنچنان که نیاز به بررسی های جدی دارد.

اکبر اعلمی در گفت وگو با همشهری درباره این ادعا می گوید: اعلامیه ترحیم زهرا نوید پور در فضای مجازی هست و زهرا نویدپور دیگری که آنرا انکار کند وجود ندارد؟ منابع محلی هم مرگ را تایید کرده اند.

پیش تر خبرنگار سایت رویداد 24 در گفت وگو با سلمان خدادادی از گزارش دادستانی ملکان درباره مرگ زهرا نویدپور سوال کرده و به خدادادی گفته بود نام وی هم در گزارش دادستانی هست. خدادادی در پاسخ گفته بود: توضیحاتی که دادستان داده این نیست. دادستان گفته ماجرا خودکشی بوده است

پیگیری فراکسیون زنان و ورود کمیسیون قضایی به ماجرا

در کنارتوضیحات فوق ،یکی از اعضای فراکسیون زنان هم دراین باره به همشهری گفت: از همان روزی که ماجرای خودکشی زهرا نویدپور خبر ساز جمعی از فراکسیون زنان به جد دنبال روشن شدن موضوع بوده است و در این باره جلساتی با مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس داشته است اما هنوز اسناد و مدارک مستدل و قابل اتکایی در این باره دریافت نکرده است.

او افزود : چون جامعه زنان این موضوع را هر لحظه از ما پیگیری می کنند ما به جد دنبال روشن شدن ماجرا هستیم اما این پرونده ابعاد پیچیده بسیاری دارد و جدیدترین بحثی که در این باره مطرح است گزارش پزشکی قانونی درمورد کالبد شکافی جسد زهرا نوید پور است.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد:ما به دنبال حساسیت جامعه زنان به این موضوع خیلی ریزبینانه به ماجرا ورود کرده ایم و حتی در دیداری که با ملک شاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در این باره داشتیم از او خواستیم صحت فایل های صوتی منتشر شده منسبوب به زهرا نوید پور و سلمان خدادادی را پیگیری و نتیجه را به ما اعلام کنند.

او در مورد چرایی سکوت مجلس در این باره گفت: ما کار را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان سپرده ایم که وجهه قضایی دارد اما به صورت جدی به دنبال عیان شدن حقیقت هستیم و زمانی در این باره به صراحت سخن خواهیم گفت که مداراک و ادله ی کافی داشته باشیم .

خدادادی کیست و ادعای نویدپور چه بود؟

خدادادی، نماینده ادوار مجلس پنجم، ششم، هفتم و هشتم بوده و هم‌اکنون نیز منتخب مردم ملکان در مجلس دهم است؛ یعنی قریب به 19سال از عمر 56 ساله‌اش را در مجلس شورای اسلامی گذرانده است. او در مجلس هشتم به واسطه پرونده مشابهی که داشت برای گرفتن تأیید اعتبارنامه‌اش با مشکل مواجه و در انتخابات مجلس نهم رد صلاحیت شد.

زهرا نویدپور قریب به 3 سال پیش مدعی شده بود نماینده ملکان با وعده شغل مناسب او را به دفتر خود در ولیعصر دعوت کرده و مورد آزار قرار داده است. البته این نخستین‌بار نیست که نام خدادادی با پرونده اینچنینی رسانه‌ای می‌شود. نماینده ملکان پیش‌تر در هفته‌های پایانی مجلس هفتم قریب به یک هفته‌ای را در بازداشت به سر برده و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود. در مجلس هشتم برای بررسی اعتبارنامه‌اش که به‌شدت مورد انتقاد فاطمه آلیا و فاطمه رهبر، 2 تن از نمایندگان مجلس آن دوره قرار گرفته بود به مشکل خورد. 2‌ماه‌ونیم پس از افتتاح مجلس هشتم، بالاخره مجلس رضایت داد در جلسه‌ای غیرعلنی به بررسی موضوع بپردازد. روح‌الله حسینیان، رئیس وقت شعبه بررسی‌کننده اعتبارنامه نماینده ملکان، تصویب اعتبارنامه او را به صلاح ندانسته بود اما درنهایت درپی جلسه غیرعلنی با وساطت چهره‌هایی چون مسعود پزشکیان، مجلس رأی به تأیید اعتبارنامه مجدد ملکان داد. البته دو هفته پیش مسعود پزشکیان ،نایب‌رئیس مجلس با و رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادعای حمایت از خدادادی در مجلس هشتم را رد کرد،او با بیان اینکه اگر حواشی ایجاد شده در مورد سلمان خدادادی آشکار شود، غیرقابل گذشت است،به خانه ملت گفت: اما اگر چنین موضوعی صحت نداشته باشد، اقدام عاملان شایعه نیز غیرقابل گذشت خواهد بود و باید با افرادی که به راحتی چنین ادبیات و رفتارهایی را در جامعه اشاعه می‌دهند با قاطعیت برخورد کرد .

منبع: همشهری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها