کد خبر: 264085
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۰۹:۵۵:۰۰
| |

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

ایران دارای سهم بیشتری از بندر چابهار در قرارداد با هندی ها می‌باشد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سهم جمهوری اسلامی ایران از تمام درآمدهای حاصل از واردات، صادرات و ترانزیت کالا در بندر شهید بهشتی چابهار از هندوستان بیشتر است.

ایران دارای سهم بیشتری از بندر چابهار در قرارداد با هندی ها می‌باشد
کد خبر: 264085
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سهم ایران از درآمد‌های صادرات، واردات و ترانزیت در بندر شهید بهشتی چابهار 60 درصد است و هندوستان سهم 40 درصدی در این بخش ها دارد.


وی با بیان اینکه درآمد سالانه هندی ها از فعالیت در بندر شهید بهشتی در مدت 10 سال ارزیابی می شود، افزود: طبق قرارداد، هند از هر میزان کالایی که وارد این بندر کند سهمی از ترانزیت و ترانشیپ آن متعلق به ایران است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در پنج سال دوم قرارداد سهم 60 درصدی ایران افزایش پیدا می ‌کند.
وی درباره واگذاری اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار به سرمایه گذاران هندی، اظهار داشت: از آنجایی که با سرمایه گذاران هندی قرارداد BOT منعقد و هند مسئولیت تامین تجهیزات این بندر را برعهده دارد طبیعی است که اولویت ما برای واگذاری اپراتوری بندر هندی‌ ها باشند.


آقایی تصریح کرد: اگر هندی ‌ها تمایلی به اپراتوری بندر شهید بهشتی نداشته باشند برای جذب شرکت‌های داخلی هیچ محدودیتی نداریم.
وی افزود: اولویت اپراتوری هندی‌ ها به دلیل شکل قراردادمان با این سرمایه گذاران در این پروژه است و به دنبال این هستیم که سرمایه گذاری هندی ‌ها در بندر چابهار تداوم داشته باشد.


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای انجام فعالیت های هند در بندر چابهار زمین برای مدت قرارداد به آنان واگذار می شود و بعد از اتمام قرارداد زمین و تجهیزات خریداری و نصب شده به بندر چابهار تعلق خواهد گرفت.


وی بیان کرد: خوشحالیم که چابهار به عنوان نخستین بندر ایرانی در جذب اپراتور خارجی محسوب می شود.
آقایی ادامه داد: اپراتوری شرکت IPGL کشور هند در بندر چابهار به مدت یک و نیم سال موقت و پس از آن به مدت 10 سال خواهد بود.


وی بیان کرد: تخلیه و بارگیری، تامین تجهیزات و بازاریابی بخشی از ماموریت شرکت اپراتوری IPGL در بندر چابهار خواهد بود.
به گزارش ایرنا براساس توافقنامه موسوم به چابهار بین سه کشور ایران، هند و افغانستان سوم دیماه امسال با افتتاح رسمی دفتر شرکت IPGL ، اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار رسما به این شرکت هندی واگذار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها