آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید:

احکام شرعی را به حوزه واگذار کنید/ نصیحت فقط 50 درصد کار را درست می‌کند

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از عملکرد مسئولان و دولتمردان درباره حجابگفت: آقایانی که در رأس کار هستند، باید یک مقدار از مسائل را به حوزه واگذار کنند، اقتصاد و سیاست در دست شما، اما احکام شرعی را به حوزه واگذار کنید.

احکام شرعی را به حوزه واگذار کنید/ نصیحت فقط 50 درصد کار را درست می‌کند
کد خبر: 264086
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به آیه 256 سوره بقره اظهار داشت: در این آیه فرمودند که در قبول دین، اکراهی نیست چراکه راه درست از راه انحرافی روشن‌شده است.

وی با بیان اینکه اسلام دارای دو بخش عقاید و تکالیف است، گفت: آیه «لا اکراه فی الدین» ناظر به عقیده بوده و عقیده نیز با اکراه درست نمی‌شود، بلکه عقیده، جذب قلب می‌شود که در این صورت نیازمند عقل و برهان است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حجاب از قبیل مسائل تکلیفی است، افزود:امام سجاد(ع) رساله‌ای تحت عنوان رساله الحقوق دارد که می‌فرمایند حق چشم آن بوده که آن را باید حفظ کنیم و به نامحرم نگاه نکنیم، همچنین باید دامن خود را از آلودگی‌ها حفظ کرده و از گناه اجتناب کنیم.


آیت‌الله سبحانی با انتقاد از عملکرد مسئولان و دولتمردان درباره حجاب ابراز کرد: آقایانی که در رأس کار هستند، باید یک مقدار از مسائل را به حوزه واگذار کنند، اقتصاد و سیاست در دست شما، اما احکام شرعی را به حوزه واگذار کنید.

وی خاطرنشان کرد: گاهی با نصیحت کار درست نشده و نصیحت تنها 50 درصد کار را درست می‌کند و بقیه مربوط به امربه‌معروف و نهی از منکر است، البته منکر نیستیم که احکام هم دارای فلسفه بوده و از طریق برهان باید افراد جامعه را قانع کنیم، همچنین در کنار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید جنبه‌های اجرایی، عاقلانه باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها