کد خبر: 264091
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

شناخت تناقض‌های انسان معاصر/ وقتی زنده‌‎ها «کالبدشکافی» می‌شوند

کارگردان نمایش «کالبدشکافی» عنوان کرد این اثر نمایشی به تناقض‌های وجود آدمی و شناختی که هر انسان از وجود خود دارد، می‌پردازد.

شناخت تناقض‌های انسان معاصر/ وقتی زنده‌‎ها «کالبدشکافی» می‌شوند
کد خبر: 264091
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سامان ارسطو نویسنده و کارگردان نمایش «کالبدشکافی» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «کالبدشکافی» از 19 دی ماه اجرای عمومی خود را در تالار سایه مجموعه تئاترشهر آغاز کرده است. این نمایش یک اثر پداگوژی همراه با خشونت است که در 7 اپیزود مضامینی درباره جنسیت را مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: این نمایش موضوعی درباره جنسیت و شناخت انسان‌ها از خود دارد و تنها مشکلات تراجنسی‌ها را مطرح نمی‌کند. «کالبدشکافی» به این مساله می‌پردازد که آدم‌ها به تنهایی چه شناختی از خود دارند و به عنوان یک انسان چقدر خودشان و تناقض‌های وجودی‌شان را می‌شناسند. ما آدم‌ها پر از تناقض هستیم و در بسیاری مواقع حرف و عمل‌مان با هم تفاوت دارد.

کارگردان «همان باش که نیستی» بیان کرد: «کالبدشکافی» قرار نیست مرده‌ها را کالبدشکافی کند بلکه ما آدم‌ها تا وقتی که زنده هستیم نیاز به کالبدشکافی داریم. تمام داستان‌های نمایش براساس واقعیت شکل گرفته است و در صحنه همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد و در هر اجرا ممکن است روند سیر وقایع تغییر کند.

ارسطو درباره داستان نمایش توضیح داد: در «کالبدشکافی» زن و شوهرهایی که در زندگی‌شان دچار تناقض‌های بزرگی هستند به تصویر کشیده می‌شوند و از آنجا که این زوج‌ها از طرف اطرافیان به یکدیگر تحمیل شده‌اند، تصمیم گرفته‌اند که تبدیل به دیگری شوند و برای هم نقش بازی کنند. در برخی از اپیزودها هم یک تک بازیگر حضور دارد و در مقابل مخاطبان تک‌گویی می‌کند.

وی در پایان درباره چگونگی شکل گیری این نمایش بیان کرد: این نمایش براساس یک کار پژوهشی و کارگاهی شکل گرفته است به این ترتیب که تمرین‌هایی که با بازیگران انجام می‌شود درباره نمایشنامه نیست چون اصلا متنی وجود ندارد و همه چیز براساس تجربیات بازیگران شکل می‌گیرد. بازیگران نمایش موظف هستند که به دل اجتماع بروند و با مردم گفتگو کرده و بر همین اساس داستان‌های نمایش از دل تجربیاتی که آن‌ها در اجتماع کسب کرده‌اند بیرون کشیده شده‌اند و من آن‌ها را تکمیل و تصحیح کردم.

نمایش «کالبدشکافی» تازه ترین نمایش سامان ارسطو بعد از اجرای نمایش «خودکار بی‌کار» است که با طراحی، بازی و کارگردانی وی اجرای عمومی خود را از 19 دی ساعت 18 در تالار سایه مجموعه تئاترشهر آغاز کرده است.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) نادیا باوند، هدیه خانیان، حمیدرضا سنگیان، مانا شریفیان، سیما شکری، ماهی عظیمی، مرتضی علیدادی، میثم غنی‌زاده، محمدرضا قبادی، امیرموید باوند و سامان ارسطو بازیگران هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها