رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران خبر داد؛

اجرای 3 پلازای شهری برای ایام نوروز

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرد: بر اساس ایده یکی از مشاوران طرح 3 پلازای شهری برای میدان راه آهن در جنوب، باغ فردوس در منطقه یک و برادران مظفر در منطقه 6 مطرح شده که با 3 رویکرد متفاوت برای ایام نوروز اجرایی می‌شود.

اجرای 3 پلازای شهری برای ایام نوروز
کد خبر: 264092
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق شناس با اشاره به طرح نوروزگاه‌های خیابان ولی عصر(عج) گفت: نوروز متعلق به همه مردم ایران است به همین منظور به دنبال ایجاد فضا و فرصتی برای شهروندان تهرانی و گردشگرانی که به تهران سفر می‌کنند، هستیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا مردم ایران و جهان با نوروز و مراسم شادی که در این ایام در پایتخت برگزار می‌شود، ارتباط تنگاتنگی برقرار کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نوروز متعلق به همه فارسی زبانان و اقوام 10 کشور تاجیکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان است، تاکید کرد: نوروز یکی از عوامل پیوند دهنده بین مردم، دولت‌ها و حکومت‌های این کشورهاست و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

حق شناس بیان کرد: بیش از یک دهه است که هفت سین نوروزی حتی در آمریکا « کاخ سفید» کشوری که به دشمنی با ایران شهرت دارد، پهن می‌شود، این امر نشان از آن دارد که آیین نوروزی در آن کشور هم گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای این دوره شورای شهر استقبال از نوروز به صورت روشن و مناسب است، افزود: سال گذشته از اسفندماه مراسم نوروز خوانی را از خود شورای شهر تهران آغاز کردیم و در ادامه نیز این برنامه در نواحی و مناطق مختلف تهران اجرایی شد.

به گفته حق شناس با همت شهرداران مناطق و سازمان زیباسازی توانستیم با برگزاری نوروزگاه در منطقه مرکزی تهران بلوار کشاورز توجه مردم را به این منطقه معطوف کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه سال‌هاست که تهران مقصد گردشگران داخلی و خارجی شده است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده در خصوص ضریب اشغال هتل‌های پایتخت این موضوع نشان می دهد که تهران به نسبت گذشته در جذب گردشگر اقدامات خوبی انجام داده است.

به گفته حق شناس در ایام نوروز بیش از 65 درصد گردشگران درهتل‌های بزرگ تهران اقامت دارند که این موضوع نشان از ظرفیت جذب گردشگر در ایام نوروز دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها