کد خبر: 264142
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

مدیرعامل بورس تهران مطرح کرد؛

رشد 70 درصدی شاخص بورس در سال 97

علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: شاخص کل بورس تهران در 10 ماه امسال از رقم 96 هزار به رقم 163 هزار واحد رسید که حاکی از رشد 70 درصدی این شاخص دارد.

رشد 70 درصدی شاخص بورس در سال 97
کد خبر: 264142
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه ورود بیشتر شرکت‌ها به بازار بورس به شفافیت بازار سرمایه کمک خواهد کرد، گفت: این روز‌ها شاهد هزاران هزار میلیارد نقدینگی هستیم که بهترین مکان برای چرخیدن آن، بازار سرمایه یا همان بورس است.

وی افزود: هنوز به لحاظ فرهنگی مردم ایران دوست دارند که از طریق مستقیم وارد بازار سرمایه شوند ولی ما نیاز داریم صندوق های منطقه ای داشته و منابع بیشتری از مردم را وارد بازار سرمایه کنیم.

صحرایی گفت: با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه ای برگزار شد که در آن بر لزوم فرهنگ بازده در بازار سرمایه و ارتقای سواد مالی در بورس تأکید شد؛ البته یکی از برنامه‌های اساسی بهبود زیرساخت‌های معاملاتی است و این سامانه معاملات در ایران قدیمی است.

وی تأکید کرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در 10 ماه امسال از رقم 96 هزار و 290 واحد به رقم 163 هزار واحد رسید که حاکی از رشد 70 درصدی این شاخص دارد.

مدیر عامل بورس تهران، گفت: شاخص هم‌وزن در بورس اوراق بهادار تهران از رقم 17 هزار و 291 واحد در ابتدای سال به 28 هزار و 985 واحد رسیده که این شاخص هم 68 درصد رشد دارد، بنابراین افزایش مشابه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد، کلیت بازار سرمایه رشد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها