وزیر نفت:

در خصوص FATF نامه‌ای امضا نکرده‌ام

بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: من نامه‌ای در خصوص FATF امضا نکرده‌ام و بنابراین سایر مسائلی که در این خصوص از سوی افراد مطرح می‌شود، دروغ است.

در خصوص FATF نامه‌ای امضا نکرده‌ام
کد خبر: 264146
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز تقدیم نامه برخی از وزیران به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح مرتبط با FATF را تایید کرد و گفت: مفاد این نامه تقاضا از ایشان برای تسریع در رسیدگی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.


در این زمینه، بیژن زنگنه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرفی از میزان تولید و صادرات نفت ایران نمی‌زنم زیرا صحبت کردن درباره این مسائل علامت دادن به آمریکا برای تحریم‌های بیشتر است.


وی افزود: در مورد تمدید عافیت فروش نفت ایران به برخی مشتریان از سوی آمریکا باید منتظر بمانیم.
زنگنه به قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون هر بشکه نفت برنت در بازار 61 دلار قیمت‌گذاری شده و قیمت سبد اوپک نیز نزدیک این قیمت است؛ نفت ایران نیز به دلیل تفاوت در کیفیت و فاصله، سه یا چهار دلار زیر قیمت اوپک معامله می‌شود.

کشف نفت شیرین و سبک در آبادان


وزیر نفت با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهوری در مورد اکتشاف جدید در منطقه آبادان گفت: ساعت 10 صبح دیروز چاهی که در جزیره مینو در حال حفاری بود، به نفت رسید و این نخستین باری است که در این منطقه آبادان به نفت می‌رسیم.


وی افزود: با این اکتشاف، امید‌های زیادی برای افزایش منابع نفتی کشور در سطح آبادان وجود دارد.


زنگنه تاکید کرد: این چاه اکتشافی در 3770 متری به نفت رسیده و بر اساس آزمایش‌های اولیه، نفت این مخزن با درجه API 40 نفت بسیار سبک و شیرین است.


وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در این حوزه اکتشافی ادامه‌دار خواهد بود، گفت: تمرکز عملیات اکتشافی در حوزه نفت در منطقه آبادان است که با تکمیل اکتشاف، توسعه را آغاز خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها