کد خبر: 264199
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

محمدتقی فاضل‌میبدی یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

روحانی مباحث تنش‌زا را مطرح نکند/ عده‌ای به نام دین و مذهب مصالح کشور را زیر پا می‌گذارند/ باید با دولت همکاری کنیم تا لایحه پالرمو و CFT  را به نتیجه برسانیم/ اعتراض نکردن مردم به معنای رضایت از وضع موجود نیست

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی درباره حجاب و مسایل شرعی و طرح برخی انتقادات و واکنش‌ها نسبت به رییس‌جمهوری از سوی جریان‌های سیاسی، گفت: من فکر می‌کنم اگر دولت در برخی مسایل و مباحث تنش‌زا ورود نکند، به نفعش خواهد بود، چراکه الان یک عده می‌خواهند دولت را به هر دلیل حق یا ناحقی تضعیف کنند.

روحانی مباحث تنش‌زا را مطرح نکند/ عده‌ای به نام دین و مذهب مصالح کشور را زیر پا می‌گذارند/ باید با دولت همکاری کنیم تا لایحه پالرمو و CFT  را به نتیجه برسانیم/ اعتراض نکردن مردم به معنای رضایت از وضع موجود نیست
کد خبر: 264199
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدتقی فاضل‌میبدی با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی درباره حجاب و مسایل شرعی و طرح برخی انتقادات و واکنش‌ها نسبت به رییس‌جمهوری از سوی جریان‌های سیاسی، به اعتمادآنلاین گفت: من فکر می‌کنم اگر دولت در برخی مسایل و مباحث تنش‌زا ورود نکند، به نفعش خواهد بود، چراکه الان یک عده هستند که دنبال سوژه بوده و به نحوی می‌خواهند دولت را به هر دلیل حق یا ناحقی - که من فکر می‌کنم بیشتر این دلایل به‌ناحق است- تضعیف کنند. آن سرمقاله تند و بد - به نظر من- که در روزنامه کیهان با عنوان «واتیکانیسم» نوشته شده بود، اشاره به این مورد داشت که اینجا واتیکان نیست و .... . اصلا آقای روحانی چنین منظوری نداشتند که بحث واتیکان مطرح شود.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آقای روحانی اشاره به این داشت که مسایل اخلاقی و هنجاری به جبر و زور نمی‌شود که حتما این حرف درست است. البته یک مرتبه دیگر این حرف را آقای روحانی زده بود که خیلی از آقایان افراط گرا و تندرو‌های مقابل از این حرف‌ها سوژه ساخته و تنش ایجاد کردند. من فکر می‌کنم که تمام هم و غم آقای روحانی باید چنین باشد که فاصله سیاست خارجه کشور با دنیا را درست کند، البته اگر افراطیون داخل و خارج اجازه بدهند. همچنین دولت باید مسایل اقتصادی کشور را حل کند، چون خیلی از نگرانی‌های مردم بابت همین مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه طرح مسایل حاشیه‌ای در این مقطع زمانی خیلی ضرورت ندارد، گفت: در عین حال آقای رییس‌جمهوری یک مساله‌ای مطرح کردند، اما اینکه دوباره عده‌ای بخواهند در طرف مقابل این مساله را سیاسی کار غلطی است. به هرحال در مساله حجاب نمی‌شود به دختر مردم یا زن مردم به زور و با مامور برخورد که چرا حجاب نداری؟ اینگونه مسایل دینی باید با پند، اندرز و اخلاق و نه برخورد خشن خیابانی و دستگیری -خدایی ناکرده- در جامعه جاانداخته شود.

فاضل‌میبدی با تاکید بر اینکه با گرفتن و دادسرای قضایی بردن و برخورد مشکلی حل نمی‌شود و چه بسا موضوع بدتر می‌شود، گفت: این کار باعث می‌شود که یک مساله اخلاقی به یک موضوع سیاسی تبدیل بشود. بنابراین اگر ما این مسایل را به حال خودش رها کرده و با پند و اندرز به موضوع وارد بشویم، همین‌طور در مسایل اقتصادی به مردم اعتماد بدهیم، مسایل اخلاقی را سیاسی نخواهند کرد.

وی افزود: اینکه طرف مقابل دولت دنبال یک بهانه‌ای است تا کوچکترین مسایل را که دلخواهش نیست سیاسی کرده و به هرحال مملکت را با التهاب و تنش مواجه کند، درست نیست. ما باید در این موقعیت سعی کنیم که هم و غم دولت و منظومه دولت حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور باشد تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم. ما الان باید با دولت همکاری کنیم تا لایحه پالرمو و CFT را به نتیجه برسانیم.

این استاد اخلاق با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند کشور را به دلیل منافع خودشان در انزوا قرار دهند، گفت: برخی تلاش دارند تا از دریچه مذهب به مسایل وارد شوند و بگویند که موضوعاتی مانند پالرمو خلاف شرع و خلاف اسلام است که این درست نیست و موضع‌گیری بدی است که شما بخواهید به نام دین و مذهب مصالح کشور را زیر پا بگذارید. باید این موضوعات بر اساس نظرات کارشناسی جلو برود که اگر مشکل اقتصادی و سیاست خارجه کشور ما حل نشود، ما در آینده مشکلات بسیار زیادی خواهیم داشت.

فاضل‌میبدی با بیان اینکه صبر مردم تا یک حدی بیشتر نیست، اظهارکرد: درست است که مردم ساکت و آرام هستند ولی این بدان معنا نیست که مردم در خانه‌هایشان و بر سر سفره‌هایشان کاملا راضی و آرام باشند. وقتی یک فردی در بازار با مشکل و گرانی مواجه می‌شود، وقتی به خانه‌اش می‌رود شاید فریاد اعتراض داشته باشد و خدا نکند روزی این فریاد و اعتراض به خیابان کشیده شود. بنابراین باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی ما بدتر نشده و تنش‌هایی که در سیاست خارجه ما وجود دارد باید برطرف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها