کد خبر: 264206
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

صداوسیما ضد امنیت ملی حرکت می‌کند/ کارشناسانی که به صداوسیما می‌آیند، گویا راجع به ایران صحبت نمی‌کنند/ صداوسیما با عملکردش اعتماد عمومی را نسبت به‌ نظام ضعیف کرده است

یک نماینده مجلس تأکید کرد: من نه‌تنها عملکرد صداوسیما را در جهت رسالتی که بر عهده دارد نمی‌دانم بلکه معتقدم ضد امنیت ملی حرکت می‌کند. رسانه ملی که از بودجه ملی استفاده می‌کند باید شرعاً و قانونا به‌واقع ملی باشد و منافع ملی را در نظر بگیرد.

صداوسیما ضد امنیت ملی حرکت می‌کند/ کارشناسانی که به صداوسیما می‌آیند، گویا راجع به ایران صحبت نمی‌کنند/ صداوسیما با عملکردش اعتماد عمومی را نسبت به‌ نظام ضعیف کرده است
کد خبر: 264206
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد و گفت: نه‌تنها بنده به‌عنوان یک نماینده بلکه مردم هم صداوسیما را ملی نمی‌دانند. بلکه این سازمان را بلندگوی جناح خاص و تندرو می‌دانند.

او با اشاره به پخش مستنداتی از سوی سازمان صداوسیما، تأکید کرد: مستنداتی که در طی این سال‌ها از صداوسیما پخش می‌شود به‌صورت خطی است و بعضاً منافع ملی در نظر گرفته نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال دختری که در اینستاگرام خود حرکات موزونی انجام داده بود و دستگیر شد اما پخش مستند او در حال گریه در صداوسیما جامعه را جریحه‌دار کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این اقدامات باعث می‌شود اعتماد عمومی بیشتر سلب شود و اگر اعتماد عمومی از یک رسانه‌ای که باید ملی باشد، سلب شود به منافع ملی لطمه می‌زند. بنابراین بنده نه‌تنها عملکرد صداوسیما را در جهت رسالتی که بر عهده دارد نمی‌دانم بلکه معتقدم ضد امنیت ملی حرکت می‌کند.


هاشم‌زایی گفت: برای مثال کارشناسانی که برای تحلیل مسائل مختلف سیاسی، روابط بین‌الملل و ... به صداوسیما می‌آورند گویا اصلاً راجع به این کشور صحبت نمی‌کنند. صداوسیما حتی در دعوت از نمایندگان مردم هم به‌صورت جناحی و سیاسی برخورد می‌کند. جمع این مسائل موجب کاهش اعتماد عمومی به صداوسیما می‌شود.

او ادامه داد: بنده به‌شخصه خیلی برنامه‌های صداوسیما را نگاه نمی‌کنم چون بیشتر دچار استرس می‌شوم. مردم نباید زمانی که پیچ تلویزیون را باز می‌کنند به سمت رسانه‌های بیگانه مانند بی‌بی‌سی و... بروند اما در حال حاضر در روستاها هم دیش‌های زیادی وجود دارد. دلیل آن‌هم این است که نیازهای مردم را صداوسیما نه در اخبار، نه در سریال‌ها و نه در مسائل دیگر برآورده نمی‌کند.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم ملی بودن صداوسیما، تأکید کرد: حتی من راجع به پخش نطق‌های میان دستور از صداوسیما هم استرس می‌گیریم. می‌بینید رسانه ملی که از بودجه ملی استفاده می‌کند باید شرعاً و قانونا به‌واقع ملی باشد و منافع ملی را در نظر بگیرد و اعتماد عمومی را به‌نظام بیشتر کنند، اما این اقدام را انجام نمی‌دهد. تشخیص من این است که صداوسیما با عملکردش در طی این سال‌ها اعتماد عمومی را نسبت به‌نظام ضعیف کرده است. من نیروی اول انقلاب هستم و قاعدتاً از این موضوع حرص می‌خورم و استرس می‌گیرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها