کد خبر: 264240
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

انتخابات پارلمانی تایلند 24 مارس برگزار می‌شود

با فرمان پادشاه تایلند اولین انتخابات پارلمانی این کشور برای تشکیل دولت غیرنظامی 24 مارس برگزار خواهد شد.

انتخابات پارلمانی تایلند 24 مارس برگزار می‌شود
کد خبر: 264240
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فرمان پادشاه امروز (چهارشنبه) از طریق روزنامه حکومت سلطنتی تایلند منتشر شد؛ روزنامه‌ای که تمام فرمان‌ها و قوانین پادشاه توسط آن انتشار می‌یابند و بعد از انتشار فورا لازم الاجرا هستند.


براساس این فرمان، کمیسیون ملی انتخابات پنج روز پس از صدور فرمان می‌تواند زمانی برای انتخابات مشخص کند. زمان انتخابات نباید زودتر از 45 روز و دیرتر از 60 روز بعد از انتشار فرمان باشد. این کمیسیون دسامبر سال گذشته اعلام کرد که انتخابات در 24 فوریه انجام خواهد شد اما دولت نظامی به بهانه نگرانی از اینکه ممکن است آماده سازی انتخابات در تاج گذاری ماها واجیرالونگکورن، پادشاه تایلند اختلال ایجاد کند، آن را به تعویق انداخت.


نخست‌وزیر تایلند و رئیس «انجمن ملی صلح و نظم» موسوم به «ان سی پی او» که یک حزب سیاسی قانونگذار کشور از سال 2014 بوده است نیز این فرمان را امضا کرده است.


ان سی پی او بعد از یک کودتا در مه 2014 قدرت را به دست گرفت و دولت انتخاب شده در 2011 را خلع قدرت کرد. از آن زمان به بعد یک پارلمان موقت متشکل از قانونگذاران روی کار آمده توسط ان سی پی او کشور را به همراه کابینه تحت کنترل این گروه اداره کرده‌اند. هر نوع فعالیت سیاسی نیز تا زمانی که دولت به تدریج محدودیت ها را سال 2017 از بین برد و مخالفت‌ها و بحران‌ها را سرکوب کرد ممنوع شده بود. دسامبر سال گذشته ان سی پی او محدودیت‌ها روی تجمعات عمومی و فعالیت‌های سیاسی برای قادر شدن حزب‌های سیاسی به انجام فعالیت‌های انتخاباتی از بین برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها