عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مردم تهران در مجلس:

با وجود فیلترینگ تمام افراد جامعه در تلگرام حضور دارند/ زمینه حضور جوانان برای استفاده بهینه از فضای مجازی مهیا شود

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در سال گذشته تلگرام فیلتر شد، اما امروز با وجود فیلترینگ تمام افراد جامعه در تلگرام حضور دارند. با این تفاوت که امروز از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این بیانگر شکست مجدد ما در جنگ با تکنولوژی است.

با وجود فیلترینگ تمام افراد جامعه در تلگرام حضور دارند/ زمینه حضور جوانان برای استفاده بهینه از فضای مجازی مهیا شود
کد خبر: 264559
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۰۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هر جنگ با تکنولوژی محکوم به شکست است، بیان کرد: فضای مجازی نیز مانند سایر ابزارها می‌تواند کاربرد مفید یا زیان بخشی داشته باشد. ما باید با فرهنگ‌سازی زمینه استفاده بهینه از فضای مجازی را فراهم کنیم.

عبدالرضا هاشم زایی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر حضور جوانان در فضای مجازی بیان‌ کرد: امروز تمامی افراد جامعه از دانش‌آموزان دبیرستانی گرفته تا افراد مسن در فضای مجازی حضور دارند و یک عده از آقایان از حضور بدون کنترل افراد در فضای مجازی نگران هستند، اما تجربه این را نشان داده است که هر وقت ما به جنگ تکنولوژی رفته ایم با شکست روبرو شده‌ایم.

وی اظهار کرد: در سال 63 که بنده نماینده مجلس شورای اسلامی بودم ویدیو ممنوع بود و حتی دارای جرم بود، اما بعد از مدتی بالاخره آزاد شد. امروز نیز بحث دنیای اینترنت و فضای مجازی مطرح است و همیشه عده‌ای در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در سال گذشته تلگرام فیلتر شد، اما امروز با وجود فیلترینگ تمام افراد جامعه در تلگرام حضور دارند. با این تفاوت که امروز از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این بیانگر شکست مجدد ما در جنگ با تکنولوژی است.

هاشم زایی در ادامه‌ تصریح کرد: هر ابزاری دارای دو کاربرد است. به عنوان مثال از اسلحه هم می‌توان برای دفاع از کشور استفاده کرد که اقدام مبارکی است و هم می‌توان با آن مردم را کشت که اقدام ناشایستی است. فضای مجازی نیز این گونه است. ما می‌توانیم با فرهنگ سازی با حضور جوانان و افراد هوشمند در فضای مجازی استفاده بهینه را از آن داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان‌ کرد: مسئولان فرهنگی باید شکاف بین نسلی را پذیرا باشند و با زبان جوانان با آنها سخن بگویند. باید زمینه حضور جوانان برای استفاده بهینه از فضای مجازی مهیا شود. مادامی که ما شکاف بین نسلی را درک نکنیم جوانان نیز زبان ما را نخواهند فهمید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: فیلترینگ و جنگ با فضای مجازی نتیجه‌ای جز شکست ندارد،‌ بلکه ما باید برای فضای مجازی مصونیت فرهنگی ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها