مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز:

مرغ‌ها اسنک پف کرده می‌خورند

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز با اشاره به اقدام یک برند معروف تولید اسنک پف کرده برای تولید محصول از خوراک دام گفت: کارشناسی‌ها در مورد اینکه تولید محصول از ذرت دامی برای انسان ایراد دارد یا خیر نهایی نشده اما چون مواد اولیه تراریخته بوده باید بر روی محصول نهایی قید می‌شد که این کار انجام نشده است.

مرغ‌ها اسنک پف کرده می‌خورند
کد خبر: 264587
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز در خصوص ذرت‌های دامی مصرف شده در بخش تولید گفت: این کارخانجات تولیدی که با خرید ذرت‌های دامی وارده شده به کشور با ارز 4200 تومانی مواد اولیه برای تولید فرآورده‌های خوراکی(اسنک پف کرده) را تهیه می‌کردند توسط اداره کل بازرسی استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مختاری افزود: پس از کشف این موضوع و به منظور کاهش قیمت نهاده‌های دامی و تأثیر بر قیمت مرغ در سطح کشور، شعبه هفتم تعزیرات حکومتی دستور بازگشت این نهاده به شبکه توزیع دامی را از طریق اداره پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی صادر کرد.

وی ادامه داد: کارشناسی‌ها پیرامون اینکه استفاده از این ذرت در فرآورده‌های خوراکی انسانی محل ایراد باشد یا نباشد هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده ولی کل مواد اولیه این کارخانجات که قریب 2200 تن بوده، توقیف شده است.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: جدا از این بحث، به دلیل تراریخته بودن این محصولات، برای مصرف انسانی، واحد تولیدی باید بر روی محصول قید تراریخته ذکر می‌کرد اما این اقدام توسط سه واحد تولیدی که تولید کننده یک برند معروف کشوری هستند، درج نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها