تعطیلی سفارتخانه و دفاتر کنسولی ونزوئلا در آمریکا

رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی این کشور دستور بستن سفارت و کنسولگری‌های این کشور در خاک آمریکا را صادر کرد.

تعطیلی سفارتخانه و دفاتر کنسولی ونزوئلا در آمریکا
کد خبر: 264603
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روز پس از آنکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا «خوآن گوایدو» رهبر 35 ساله مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس دولت خودخوانده این کشور به رسمیت شناخت؛ «نیکلاس مادورو» دستور داد تا سفارت و کنسولگری‌های این کشور در خاک آمریکا تعطیل شوند.

ساعاتی پیش نیز رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کرده و به دیپلمات‌های آمریکایی 72 ساعت مهلت می دهد تا خاک ونزوئلا را ترک کنند.

این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن از سوی دولت «مادورو» با خروج دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا مخالفت کرد.

وی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که دیپلمات های آمریکایی در ونزوئلا خواهند ماند؛ زیرا کسی که از قطع روابط دیپلماتیک سخن گفته، مشروعیت قانونی ندارد!

وزیر خارجه آمریکا همچنین از ارتش و نیروهای امنیتی ونزوئلا خواست به حمایت از هموطنان خود و نیز شهروندان خارجی ساکن در این کشور ادامه دهند.

با این حال، سفیر ونزوئلا اعلام کرد که کاراکاس قصد ندارد علیه دیپلماتهای آمریکا در این کشور اقدامی انجام دهد.

گفتنی است که اعلام تعطیلی دفاتر نمایندگی ونزوئلا در آمریکا تحت شرایطی صورت می گیرد که کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه و چین از مقامات واشنگتن به دلیل مداخله یکجانبه در امور داخلی این کشور نفت خیز انتقاد کرده و حمایت قاطع خود از دولت قانونی مادورو را اعلام کردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها