کد خبر: 264656
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

مهم‌ترین علت آلودگی هوای مشهد چیست؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد با بیان اینکه فرودگاه هاشمی نژاد و خودروهای شخصی مهمترین علل آلودگی هوای مشهد هستند، گفت: آلودگی ناشی از فرودگاه مشهد با آلودگی 600 هزار خودرو برابری می‌کند.

مهم‌ترین علت آلودگی هوای مشهد چیست؟
کد خبر: 264656
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حاجیان شهری رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: راه‌ها و پل‌های ارتباطی میان مردم و اعضای شورای شهر و مدیران شهری بسیار متفاوت است، از روش‌های سنتی و قدیمی مثل مراجعه حضوری تا شیوه‌های نوین امروزی که با پیشرفت علم و فناوری ایجادشده است.

وی تصریح کرد: مردم به‌واسطه همین ارتباطات ازنظر روانی تخلیه‌شده چراکه احساس می‌کنند افرادی برای شنیدن سخنان آن‌ها وجود دارند و برای ایشان اهمیت قائل می‌شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: اعضای شورای شهر، نمایندگان شهروندان هستند و وظیفه آن‌ها شنیدن صدای مردم و پیگیری امور مرتبط با بدنه مدیریت شهری است تا زمانی که به نتیجه برسد.

حاجیان شهری با بیان اینکه یکی از جنبه‌های موفقیت شورا‌های شهر، افزایش رضایتمندی مردم از مدیریت شهری است، افزود: لازمه تحقق این مهم، پیگیری مطالبات و درخواست‌های مردم است، عمده این مسائل مربوط به مسائل رفاهی و بدیهیاتی همچون حمل‌ونقل عمومی، آسفالت و ... است.

وی با اشاره به برنامه عملیاتی 1400-97 شهرداری تصریح کرد: اولویت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف برای مدت 4 سال مشخص و مگا پروژه‌های حوزه‌های مختلف ازجمله خدمات شهری و محیط‌زیست بر اساس جمع‌بندی‌ها و نظرات کارشناسی و بازخورد‌های مردمی نیز تعریف‌شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: بر اساس صحبت‌هایی که با شهردار مشهد انجام‌شده، موضوع جداسازی آب شرب از آب خام به‌منظور جبران نگرانی‌های کم‌آبی به شکل جدی پیگیری شده و بودجه خوبی نیز به این موضوع اختصاص‌یافته است.

حاجیان شهری افزود: طرح تفکیک آب شرب از آب خام به مدت 13 سال در دستور کار بوده و امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم به اتمام برسد تا به‌واسطه آن ظرفیت خوبی برای تأمین منابع آب در حوزه فضای سبز ایجاد کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی مشهد تصریح کرد: سازمان حفاظت از محیط‌زیست بیشتر متوجه بیرون شهر‌ها بوده تا داخل شهر که علت آن‌هم کمبود بودجه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد با بیان اینکه طبق قانون هوای پاک وظایف مختلفی برای شهرداری‌ها، سازمان جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان محیط‌زیست و ... تعریف‌شده است، گفت: 60 درصد از آلودگی هوای مشهد مربوط به خودرو‌های شخصی است و به‌منظور مقابله با آن معضل باید محدوده طرح ترافیک را گسترش و به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی حرکت کنیم.

حاجیان شهری افزود: یکی دیگر از علل آلودگی هوای شهر مشهد مربوط به فرودگاه است که آلودگی ناشی از آن با آلودگی 600 هزار خودرو برابری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها