کد خبر: 264671
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۱:۲۹:۰۰
| |

آمریکا خواستار جلسه رسمی شورای امنیت برای بررسی «بحران ونزوئلا» شد

هیأت نمایندگی آمریکا در یک درخواست رسمی خواهان برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون بحران کنونی در ونزوئلا شد.

آمریکا خواستار جلسه رسمی شورای امنیت برای بررسی «بحران ونزوئلا» شد
کد خبر: 264671
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا نشستی با محور بحران کنونی در ونزوئلا برگزار کند.

هیأت نمایندگی آمریکا در پیامی توئیتری نوشت که این هیأت «به طور رسمی خواستار برگزاری نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در روز شنبه (26 ژانویه/ 6 بهمن ماه) رأس ساعت 9 صبح [یک بعدازظهر به وقت گرینویچ] شده است».

درخواست برگزاری این نشست در حالی از سوی هیأت نمایندگی آمریکا مطرح می‌شود که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا از سوی «خوآن گوآیدو» رهبر مخالفان- که روز چهارشنبه خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرده- به صحنه نبرد قدرت کشیده شده است.

با آنکه وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح ونزوئلا به همراه تعدادی از افسران عالیرتبه ارتش حمایت قاطعانه خود از دولت کنونی ونزوئلا را اعلام و تلاش مخالفان برای کودتا را به شدت محکوم کردند؛ مخالفان دولت مادورو به پشتوانه حمایت مقامات واشنگتن و برخی دیگر از کشورهای جهان از جمله کانادا و انگلیس همچنان بر برکناری مادورو از سریر قدرت و غصب حاکمیت پافشاری می‌کنند.

این در حالی است که نیکلاس مادورو نیز در واکنش به مداخلات یک‌جانبه و غیرموجه واشنگتن در امور داخلی این کشور و اعلام پشتیبانی از خوآن گوآیدو، ساعاتی پیش دستور بستن سفارتخانه و تمام کنسولگریهای ونزوئلا در خاک آمریکا را صادر کرد.

شایان ذکر است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اوایل روز پنج‌شنبه با ابراز نگرانی نسبت به رویدادهای اخیر در این کشور نفت‌خیز آمریکای لاتین و تلفات انسانی آن، «خواستار انجام تحقیقات شفاف و مستقل پیرامون این بحران داخلی شد».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها