کد خبر: 264747
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از احتمال افزایش طرح ترافیک تا بسته شدن پرونده دانشگاه علوم و تحقیقات

احتمال افزایش طرح ترافیک، قابل پیشگیری بودن 40درصد از سرطان‌ها، ترخیص دانشجویان علوم و تحقیقات از بیمارستان، 49 هزار کودک فاقد شناسنامه و کمبود ویتامین D از مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز 5 بهمن‌ماه بود.

از احتمال افزایش طرح ترافیک تا بسته شدن پرونده دانشگاه علوم و تحقیقات
کد خبر: 264747
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن پورسید آقایی با بیان اینکه پیشنهادات شهرداری در لایحه طرح ترافیک 98 همانند سال گذشته بود، گفته: در مفاد این لایحه نسبت به سال گذشته تغییری انجام نشده، اما پیشنهاد افزایش 20 درصدی را ارائه کردیم که البته مبلغ نهایی طرح ترافیک سال آینده توسط اعضای شورای شهر تعیین می‌شود.

افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور گفت: با ترخیص تمام مصدومان تصادف مرگبار دانشگاه علوم و تحقیقات پرونده این حادثه بسته شد.

حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشوربا بیان اینکه کودک‌آزاری تنها دارای آسیب جسمی نیست و اثرات روانی نیز دارد که تأثیر آن به مراتب بیشتر است، گفت: تنها مواردی که ما نگران آن هستیم، ک ودک‌آزاری تحت تأثیر مواد مخدر است، چرا که این افراد بر اثر مصرف مواد مخدر و محرک ممکن است آسیب‌های شدیدی را وارد کنند.

احمدی میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه با بیان اینکه خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران سه استان اصلی رو‌بهرو با مشکل کودکان بی‌شناسنامه حاصل ازدواج زنان با مردان خارجی هستند، گفت: آنها 49 هزار و 96 فرزند دارند که فاقد شناسنامه هستند اما در سرشماری وزارت کشور، عددی که به‌دست‌آمده است کمتر از 7 هزار است.

وحید مفید مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل تغییر در سبک زندگی 70 درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین دی و 40 درصد مبتلا به فقر آهن هستند.

حسین به‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به ساخت خوابگاه جدید برای دانشجویان متاهل گفت: با کمک خیرین به زودی در زمینی که دانشگاه تهران در نظر دارد،خوابگاهی ویژه متاهلین ساخته خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها