کد خبر: 264804
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۶:۴۴:۰۰
| |

کمیسیون اروپا:

مکانیسم تجاری با ایران به زودی اعلام می‌شود

کمیسیون اروپا اعلام کرد که سازوکار مالی این اتحادیه برای معامله با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا به‌زودی اجرایی می‌شود.

مکانیسم تجاری با ایران به زودی اعلام می‌شود
کد خبر: 264804
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۶:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است به‌زودی سازوکار مالی این اتحادیه و ایران برای تعاملات مالی و تجاری و دور زدن تحریم‌های آمریکا وارد فاز اجرایی خواهد شد.

همچنین سه دپیلمات اروپایی اعلام کردند به احتمال زیادی سازوکار مالی اتحادیه اروپا و ایران در اوایل روز دوشنبه، یعنی تا کمتر از سه روز دیگر به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد و شروع به‌کار خواهد کرد.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک اروپایی گفته‌اند سازوکار مالی مشترک اتحادیه اروپا و ایران تا پایان ماه میلادی جاری اجرایی خواهد شد و سایر اعضای اتحادیه اروپا نیز بر این موضوع تاکید دارند.

پیش از این نیز برخی منابع از احتمال ریاست آلمان بر سازوکار مالی اتحادیه اروپا و ایران خبر داده‌ بودند.

همچنین هفته گذشته، «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که که کانال سازوکار مالی اتحادیه اروپا و ایران ظرف 2 تا 3 هفته آینده ثبت خواهد شد. وی گفته بود که این سازوکار «در فرانسه ثبت می‌شود و مدیر آن نیز یک بانکدار ارشد آلمانی خواهد بود. انتظار می‌رود که بریتانیا نیز به عنوان سهامدار [به این سازوکار] بپیوندد.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها