کد خبر: 264817
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۷:۳۲:۰۰
| |

انتشار گزیده صوتی هشت کتاب سهراب + صوت

شنیدن مستمر آلبوم «مینای مهتاب» علاوه بر کاهش هیجانات درونی و ایجاد تعادل در ریتم بدن، حس تخیل و قدرت تفکر شنونده را نیز برمی‌انگیزد و استرس ناشی از تنش‌های روزمره را از او دور می‌کند و در نهایت او را به خوابی عمیق فرومی‌برد.

انتشار گزیده صوتی هشت کتاب سهراب + صوت
کد خبر: 264817
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۷:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در پانزدهم مهرماه هزار و سیصد و نود وهفت، همزمان با انتشار آلبوم صوتی «مینای مهتاب» روایت دیگری از «هشت کتاب» سهراب سپهری در دسترس دوستداران این شاعر معاصر قرار گرفت و با استقبال مخاطبان هم مواجه شد؛ گرچه پیش از این نیز شعرهای سهراب سپهری مورد توجه هنرمندان بوده و دستمایه تولید آثار متعددی قرار گرفته و در قالب ترانه، تصنیف و دکلمه منتشر شده است.

آلبوم «مینای مهتاب» با موضوع هنر، مجموعه‌ای است که این‌بار به‌صورت موسیقی گفتار یا همان دکلمه همراه با موسیقی تولید شده و در دو حلقه لوح فشرده صوتی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

«مینای مهتاب» شامل سی قطعه از سروده‌های سهراب سپهری است که از دفترهای «صدای پای آب»، «حجم سبز»، «مرگ رنگ»، «زندگی خواب‌ها»، «آوار آفتاب» و «ما هیچ ما نگاه» انتخاب شده‌اند و مهرداد محمد‌پور دکلمه و اجرای آنها را برعهده داشته است.

مهمترین ویژگی آلبوم «مینای مهتاب» که به منظور ایجاد فضای ذهنی امن و آرام در علاقمندان شعر و موسیقی، انتشار یافته است و انتخاب و تدوین صحیح موسیقی‌های متن آلبوم و انطباق دقیق آنها، با فضای حاکم بر شعرهاست که شامل گزیده آثار «Zbigniew Preisner»، نابغه شهیر موسیقی از لهستان و نیز موسیقی‌هایی از «Zbigniew Preisner» آهنگساز و نوازنده چیره‌دست کلارینت، اهل یونان است.

شنیدن مستمر آلبوم «مینای مهتاب» علاوه بر کاهش هیجانات درونی و ایجاد تعادل در ریتم بدن، حس تخیل و قدرت تفکر شنونده را نیز برمی‌انگیزد و برای لحظاتی هم که شده، استرس ناشی از تنش‌های روزمره را از او دور می‌کند و او را به خوابی عمیق فرومی‌برد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها