تعیین نماینده ویژه آمریکا برای امور ونزوئلا

وزارت خارجه آمریکا، معاون مشاور امنیت ملی این کشور در دوره ریاست‌جمهوری جرج بوش پسر را به عنوان هماهنگ‌کننده تلاش‎ها برای براندازی دولت کاراکاس، انتخاب کرد.

تعیین نماینده ویژه آمریکا برای امور ونزوئلا
کد خبر: 264936
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا یک دیپلمات کهنه‌کار را که زمانی عهده‌دار سمت معاونت مشاور امنیت ملی «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بوده است، به عنوان هماهنگ‌کننده تلاش‌ها در راستای براندازی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا انتخاب کرد.

به این ترتیب، «الیوت آبرامز» (Elliott Abrams) که خبرگزاری راشاتودی از وی به عنوان معمار جنگ عراق یاد می‌کند؛ و سابقه‌ای طولانی در مسائل خاورمیانه و آمریکای لاتین دارد، از امروز شنبه کار خود را که به زعم آمریکایی‌ها احیای دموکراسی نام دارد؛ آغاز خواهد کرد.

آبرامز قرار است امروز در همراهی با پمپئو در نشست شورای امنیت با موضوع تحولات ونزوئلا شرکت کند.

این درحالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به انتصاب آبراماز، گفت: این اقدام تلاشی از سوی آمریکا مبنی بر اعمال کنترل مستقیم بر ونزوئلا و تبدیل آن به یک دولت دست‌ نشانده است.

گفتنی است که تصمیم روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا، تنش میان واشنگتن-کاراکاس را به اوج خود رساند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها