کد خبر: 264937
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۴:۰۰
| |

ساخت خانه قابل حمل 15 هزار دلاری

یک مهندس کانادایی به نام تیلر بنت موفق به ساخت خانه‌ای کوچک به قیمت 15 هزار دلار شده که از همه امکانات زندگی برخوردار بوده و با استفاده از کامیون به هر نقطه‌ای قابل حمل است.

ساخت خانه قابل حمل 15 هزار دلاری
کد خبر: 264937
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در سقف این خانه از یک سیستم گرمایشی خورشیدی ارزان‌قیمت استفاده شده است و تخت این خانه نیز با استفاده از اهرم و چرخ‌دنده‌های کار گذاشته‌شده روی دیوار قابل بالا و پایین بردن است تا در طول روز فضای بیشتری برای استفاده از منزل وجود داشته باشد.

خانه یادشده تنها 13 متر مربع مساحت دارد و در ساخت آن از صفحات فلزی ارزان قیمت استفاده شده است. طول این خانه در حدود 6 متر و عرض آن هم در حدود 2/6 متر است. ارتفاع این خانه در مرتفع ترین بخش به 4/12 متر و در کوتاه ترین بخش به 2/9 متر می رسد.

کل وزن این خانه 3538 کیلوگرم است و لذا روی تریلرهای کامیون‌های مختلف به راحتی قابل حمل است. زیرا حداکثر ظرفیت این تریلرها 4535 کیلوگرم است. البته بخش زیادی از این وزن مربوط به صفحات خورشیدی و باتری‌هاست.

از جمله مزایای این خانه می‌توان به فضاهایی مناسب برای استراحت و لم دادن، عایق‌بندی مناسب برای حفظ آرامش، نصب شبکه‌ای از لوله‌های انتقال آب گرم در سقف برای ایجاد گرما، سرویس بهداشتی و آشپزخانه با امکانات ضروری اشاره کرد. ساخت این خانه از ماه می سال 2018 آغاز شده و به تازگی به پایان رسید. البته هنوز مشخص نیست آیا قرار است نمونه های بیشتری از این خانه تولید شوند یا خیر.

خانه قابل حمل

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها