کد خبر: 264947
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

نوروز 98؛ همدان میزبان 15 هزار گردشگر خواهد بود

معاون گردشگری اداره‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، بیان کرد: همدان برای نوروز 98، ظرفیت میزبانی از 15 هزار گردشگر را دارد.

نوروز 98؛ همدان میزبان 15 هزار گردشگر خواهد بود
کد خبر: 264947
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سعید گلستانی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم همدان گفت: در جامعه افراد با درآمد و وضعیت اقتصادی مختلف وجود دارد که باید برای بهره‌مندی، تمام اقشار از صنعت گردشگری تلاش کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که درآمد بالا دارند از هتل‌های خوب و لوکس استفاده می‌کنند، افرادی با درآمد ضعیف در مهمانسراها و هتل‌های ارزان‌تر اقامت می‌کنند، وظیفه ما ایجاد مکان مناسب برای افرادی با درآمد کم و پایین است.

گلستانی افزود: برای افراد با درآمدهای پایین، خانه‌هایی توسط اداره میراث فرهنگی شناسایی شده تا گردشگران در آنها اقامت کنند.

وی در خصوص خانه‌های ترتیب دیده برای گردشگران، اظهار کرد: این خانه‌ها باید دارای حداقل امکانات رفاهی، بهداشتی و امنیتی بوده و در سطح مسافرخانه‌های شهر مورد قبول و پذیرش باشند.

گلستانی در خصوص تأمین امنیت این منازل، تأکید کرد: ایمنی این خانه‌ها باید توسط اماکن بررسی و تأیید شود تا از اتفاقات احتمالی و ناگوار جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی موجود در جامعه و مشکلات مالی شهروندان، باید سعی کرد تا مطلوب‌ترین خدمات را به گردشگران ارائه کنیم.

وی در خصوص شکایات گردشگران، یادآور شد: در سال گذشته، چندین مورد شکایت بابت هزینه‌های بالای اقامت در منازل را داشتیم که این میزان نسبت به امسال کاهش یافته است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم، اعلام کرد: سامانه‌ای برای کنترل کارتن به دستان ایجاد شده است که امیدواریم همکاری‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

معاون گردشگری اداره‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، بیان کرد: همدان برای نوروز 98، ظرفیت میزبانی از 15 هزار گردشگر را دارد.

علی خاکسار گفت: سامانه‌ای سنتی به صورت کیوسک در ورودی شهرها، برای نوروز ایجاد خواهد شد تا گردشگران از آنها اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در این کیوسک‌ها، اطلاعات خانه‌های تأیید شده توسط اداره اماکن و میراث فرهنگی موجود است و مردم می‌توانند با اعتماد کامل در آنها اقامت کنند.

وی تصریح کرد: برای کارتن به دستان زمانی را برای معرفی خود اعلام کردیم که متأسفانه تنها 30 مورد مراجعه داشتیم و استقبال خوبی از این طرح صورت نگرفت.

خاکسار با بیان اینکه حدود 40 واحد غیر مجاز را پلمب کردیم، اظهار کرد: با توجه به اقدامات و جریمه‌های صورت گرفته، متأسفانه هنوز موردی برای اخذ مجوز مراجعه نکرده است.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها