محمدباقر نوبخت مطرح کرد:

ساخت 10 هزار واحد مسکونی حداکثر در یک سال

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیشرفت را صرفا در آبادانی شهرها نمی‌دانیم، گفت: برای توسعه سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی نیاز به برنامه ریزی داریم.

ساخت 10 هزار واحد مسکونی حداکثر در یک سال
کد خبر: 264990
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه با کمیته امداد و بنیاد مسکن برای ساخت ده هزار واحد مسکونی در روستاهای استان کرمان،گفت: کمتر از دو هفته دیگر دهه پنجاه نظام جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد و ما 40 سال خدمت را پشت سر گذاشتیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: طی 40 سال گذشته اقدامات اساسی در کشور انجام شد. امروز توسعه، هم هدف مشترک کشورها و هم معیاری برای رتبه بندی کردن کشورهاست.

وی ادامه داد: آخرین نسخه توسعه، توسعه انسانی است. بر اساس معیارهایی که در توسعه انسانی تعریف شد، سه شاخص مهم شامل آموزش، بهداشت و درآمد سرانه کشور، تلفیق می شود و این شاخص را تشکیل می دهد و هر سال سازمان ملل کشورها را از این نظر رتبه بندی می کند.

نوبخت افزود: در حالی وارد دهه 50 انقلاب شده ایم که جمهوری اسلامی علیرغم جنگ، موانع اقتصادی و ترورها نسبت به دو دهه گذشته در هر سه شاخص از جمله شاخص انسانی موفق بوده است به گونه ای که طی 17 سال 38 درصد رشد داشته ایم و در رتبه بالای توسعه انسانی قرار گرفتیم.

معاون رییس جمهور گفت: از نظر علمی در جایگاه 15 جهان و از نظر شتاب علمی در منطقه، اول هستیم. از نظر ابعاد مختلف فناوری های نو و فضایی در رتبه دوم منطقه هستیم و بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی صندوق بین المللی پول از نظر اقتصادی هجدهمین اقتصاد بزرگ هستیم و تا سال 2021 در جایگاه 15 قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه پیشرفت خود را صرفا در آبادانی شهرها نمی دانیم و روستاها نیز مدنظر هستند، افزود: طی سفری که به کرمان داشتم خدماتی ارائه شده بود اما هنوز بخشی وجود دارد که باید یک اقدام مجدد و برنامه ویژه ای برای آن درنظر گرفت. یکی از این اقدامات ضروری، توجه به مسکن در جنوب کرمان است.

وی ادامه داد: طبق برآوردها و در قالب تفاهم نامه ای که امروز امضا شد، 10 هزار واحد مسکونی در استان کرمان ساخته خواهد شد تا کپرها تا حدودی جمع آوری شوند.

نوبخت افزود: ظرف حداکثر یک سال، این تعداد واحد مسکونی را افتتاح خواهیم کرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اقدامات کمیته امدادو بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان، گفت: تمرکز در این تفاهم نامه روی جنوب کرمان است اما مشکلات مختص کرمان نیست بلکه برای مناطقی همچون هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان حتی اطراف شهرهای بزرگ نیاز به برنامه ریزی داریم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها