کد خبر: 265040
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

ارتش پروژه دیوار 6کیلومتری آتش را اجرا کرد/ انهدام ادوات دشمن با تانک های بهینه شده ایرانی

معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش، از اجرای موفق پروژه 6 کیلومتری دیوار آتش برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح خبر داد.

ارتش پروژه دیوار 6کیلومتری آتش را اجرا کرد/ انهدام ادوات دشمن با تانک های بهینه شده ایرانی
کد خبر: 265040
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ دوم «میسر ارجمندی»، در خصوص ماموریت معاونت مهندسی در رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا گفت: از آن جایی که معاونت مهندسی باید بستر لازم برای برگزاری رزمایش را تمهید می کرد، یگان‌های ما 10 روز پیش از استقرار دیگر نیروها در منطقه رزمایش حاضر شده و فعالیت خود را آغاز کردند.


وی ادامه داد: گروه 455 مهندسی نیروی زمینی ارتش ضمن پشتیبانی از یگان های عمل کننده در این رزمایش ماموریت آماده کردن مواضع و ایجاد زمین مسلح را انجام دادند.


امیر سرتیپ دوم ارجمندی افزود: همچنین برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح پروژه 6 کیلومتری دیوار آتش را در این رزمایش با موفقیت انجام دادیم به طوری‌که هیچ یک از ادوات زرهی و نفربر دشمن قادر به عبور از این دیوار آتش و حفره ایجاد شده بر روی زمین نخواهند بود.


وی با بیان اینکه حضور در این رزمایش تجربه خوبی برای ما در حوزه انفجارها و مسدودسازی راه‌های نفوذ یکان های عمل کننده در پی داشت، افزود: تمامی انفجارهای تحقق یافته در این رزمایش به صورت کنترل از راه دور انجام می شود.

همچنین فرمانده تیپ 292 زرهی دزفول در خصوص ماموریت این تیپ در رزمایش بزرگ اقتدار 97 گفت: در دومین روز رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا، ادوات دشمن با گلوله های مستقیم تانک های تی 72 و چیفتن بهینه سازی شده منهدم شدند.


امیر سرتیپ دوم بابک جلالی ارتش اظهار داشت: نیروهای ما در قالب یک یگان پیاده مکانیزه در یک تک هماهنگ شده با اجرای آتش مستقیم و پیشروی به سمت دشمن توانستند اهداف پیش رو را به تصرف درآورده و ادوات دشمن را با گلوله های مستقیم تانک های تی 72 و چیفتن بهینه سازی شده بومی مورد اصابت قرار دهند.


وی افزود: یگان زرهی و پیاده مکانیزه در مرحله بعد با استفاده از سرعت خود به عنوان نیروی فشار مستقیم عملیات تعاقب را انجام داده و با پشتیبانی نیروهای تیپ 25 و تیپ 55 هوابرد و بالگردهای تهاجمی هوانیروز توانستند به اهداف مورد نظر دست یابند.


امیر سرتیپ دوم جلالی گفت: یکان های زرهی با قدرت ، تحرک، جابجایی سریع و آتش سنگین خود تواستند نمایش بزرگی از اقتدار و توان رزمی خود در این رزمایش اجرا کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها