کد خبر: 265056
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۳:۱۶:۰۰
| |

استاندار سمنان:

گمرک در کمک به رونق تولید با فعالان اقتصادی همراهی کند

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با مدیرکل و مسئولان گمرک استان سمنان به مناسبت بزرگداشت روز گمرک در سالن غدیر استانداری اعلام کرد: گمرک به دور از سخت گیری های بی مورد، روند حوزه صادرات و واردات کالا را با همراهی فعالان اقتصای در استان تسهیل کند.

گمرک در کمک به رونق تولید با فعالان اقتصادی همراهی کند
کد خبر: 265056
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۳:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا آشناگر گفت: صادرکنندگان و تولیدکنندگان نیز برای دستیابی به بازار هدف گسترده تر و مطلوب تر، خود را مکلف به رعایت استانداردها و افزایش کیفیت محصولات بدانند.


وی یادآور شد: گمرک یکی از بخش های حساس و مدافع اقتصاد کشور در برهه های حساس است و باید به صورت شفاف، دقیق و با سرعت عمل بالا نسبت به ترخیص کالاها اقدام کند.


وی گفت: گمرک امروزه به دلیل حساسیت های اقتصادی و جنگ روانی دشمنان بر علیه معیشت و رفاه مردم، در مبادی غیررسمی نیز حضور یافته و نسبت به نظارت بر ورود و خروج کالا اقدام کند.


استاندار سمنان تاکید کرد: گمرک همواره به عنوان مرزبان اصلی اقتصادی کشور به صورت شفاف، دقیق و سالم به وظایف خود عمل کرده است.


آشناگر ابراز داشت: در حال حاضر کشور بیشترین نفوذ معنوی و سیاسی را در کشورهای همسایه دارد، اما رعایت نشدن استاندارها و کیفیت پائین محصولات همراه با بسته بندی نامناسب، باعث شده در بازار اقتصادی و تجاری منطقه نقش کمرنگی داشته باشد.


وی تاکید کرد: برای توسعه صادرات و رونق بازار اقتصادی استان سمنان، روند اجرایی و ساخت مناطق ویژه گردشگری استان باید تسهیل شود.


استاندار سمنان بیان داشت: صادرات به کشورهای همسایه و حضور در بازار تجاری آن ها اقدامی بسیار مورد قبول است اما بازار صادرات باید تنوع داشته و به تمامی نقاط جهان توسعه یابد.

سالانه 135 میلیون دلار کالا از استان سمنان به کشورهای مختلف صادر می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها