کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار بررسی کشتارها در ونزوئلا شد

رئیس دفتر حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به کشته شدن دست‌کم 20 تن در ونزوئلا، خواستار تحقیقاتی مستقل درباره استفاده بیش از حد از زور توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا یا شبه‌نظامیان متحد دولت شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار بررسی کشتارها در ونزوئلا شد
کد خبر: 265077
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| میچلباچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت، از زمانی که خوآن گوآیدو خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا اعلام کرده و نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را به چالش کشیده، گزارش شده که بیش از 350 تن در اعتراضات بازداشت شده‌اند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به شدت نگران هستم که اوضاع در ونزوئلا از کنترل خارج شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین ادامه داد: هرگونه رویداد خشونت آمیز منجر به کشته شدن یا جراحت افراد باید هدف تحقیقی بی‌طرف و مستقل باشد تا این مساله را بیابیم که آیا استفاده بیش از حد از زور توسط مقام‌ها صورت گرفته و اینکه آیا جرایم صورت‌گرفته توسط اعضای گروه‌های مسلح، خواه حامیان دولت یا دیگران انجام شده یا خیر.

باچله به رهبران سیاسی ونزوئلا تاکید کرد تا برای متوقف کردن شرایط به شدت متشنج که باعث به وجود آمدن بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این کشور شده، گفتگو کنند.

یکی از مقام‌های آمریکایی روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده به دنبال تضمین این مساله است که درآمدهای نفتی ونزوئلا به دست گوآیدو بیفتد و دیگر در اختیار «مادوروی منزوی» قرار نگیرد.

در همین حال، آژانس آوارگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که در حال بررسی و نظارت بر اوضاع در این کشور است و گفته تاکنون شاهد چنین چیزی نبوده است.

تاکنون بیش از سه میلیون ونزوئلایی از این کشور فرار کرده‌اند. سازمان ملل ماه گذشته میلادی هشدار داد که تخمین زده می‌شود دو میلیون ونزوئلایی دیگر در سال 2019 به این تعداد افزوده می‌شود.

سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل در یک نشست خبری گفت: ما هنوز در حال آماده‌سازی برای هرگونه تغییر احتمالی در تعداد آوارگان و مهاجرانی هستیم که ونزوئلا را ترک می‌کنند. آنچه که ما شاهدش هستیم این است که تحرکات جمعیتی از سال گذشته میلادی همچنان ثابت باقی مانده و حدود 5000 ونزوئلایی به صورت میانگین، روزانه این کشور را ترک می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری به کلمبیا می‌روند تا از آن طریق به پرو یا اکوادور سفر کنند. ما شاهد تعداد کثیری ازونزوئلایی‌هایی هستیم که به شدت به کمک‌های انسانی و حمایت‌های بین المللی نیاز دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها