دستیابی آمریکا و طالبان به پیش‌نویس توافق صلح برای پایان جنگ در افغانستان

بعد از پایان دور چهارم مذاکرات صلح بین گروه طالبان و زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا در قطر، پیش نویس توافقی به دست آمد که مربوط به پایان جنگ در افغانستان است. این پیش‌نویس توافق شامل تضمین‌هایی درباره عدم استفاده از القاعده و داعش افغانستان به عنوان پایگاه تروریستی است.مقام‌های طالبان پیش از این اعلام کرده بودند چنانچه جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان مشخص شود، آنها آتش‌بس اعلام می‌کنند.

دستیابی آمریکا و طالبان به پیش‌نویس توافق صلح برای پایان جنگ در افغانستان
کد خبر: 265141
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی مذاکرات صلحی که میان نماینده آمریکا و طالبان افغانستان در دوحه صورت گرفت، توافقاتی به دست آمده است.

به گزارش رویترز در پی مذاکرات شش روزه اخیر در دوحه قطر پیش‌نویس توافقی به دست آمده است که بر اساس آن نیروهای خارجی ظرف 18 ماه از افغانستان خارج می‌شوند.

منابع طالبان به رویترز گفتند، بعد از پایان دور چهارم مذاکرات صلح بین این گروه و زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا در قطر، پیش نویس توافقی به دست آمد که مربوط به پایان جنگ در افغانستان است.

این منابع گفتند خلیلزاد به منظور مطلع ساختن اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نسبت به توافقات انجام شده، دوحه را به مقصد کابل ترک می‌کند.

رویترز همچنین به نقل از منابع طالبان آورده است، پیش‌نویس توافق حاصل شده با واشنگتن شامل تضمین‌هایی درباره عدم استفاده از القاعده و داعش افغانستان به عنوان پایگاه تروریستی است.

این منابع افزودند، به زودی جدول زمانی برای آتش‌بس در افغانستان تدوین و تنظیم خواهد شد.

مقام‌های طالبان پیش از این اعلام کرده بودند چنانچه جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان مشخص شود، آنها آتش‌بس اعلام می‌کنند.

منبع طالبان افزوده است، خلیلزاد از طالبان خواسته بعد از تعیین جدول زمانی برای خروج و آتش بس در افغانستان، با دولت کابل پای میز مذاکره بنشینند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها