کد خبر: 265256
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۹:۰۶:۰۰
| |

حکم دادگستری ابرکوه؛

بزهکاران باید به کمیته امداد کمک کنند

دادگستری ابرکوه در اقدام جدیدی، بزهکاران را به جای پرداخت جریمه نقدی ملزم به واریز جریمه‌های نقدی خود به صندوق کمیته امداد جهت کمک به نیازمندان می‌کند.

بزهکاران باید به کمیته امداد کمک کنند
کد خبر: 265256
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید جلال حسینی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه اظهار کرد: چندی قبل به‌ موجب امضای تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری ابرکوه، مقرر شد جریمه نقدی برخی از بزهکارانی که از سوی دادگستری معرفی می‌شوند، جهت حمایت از نیازمندان به صندوق کمیته امداد واریز شود.

وی تصریح کرد: مبالغ مذکور صرف هزینه‌های تحصیل، خرید جهیزیه، اجرای برنامه‌های فرهنگی، خرید کالای اساسی و کمک به ساخت‌وساز مسکن نیازمندان می‌شود و خوشبختانه با استقبال پرداخت‌کنندگان نیز مواجه شده به طوری که با رضایت قلبی اقدام به این عمل می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه حدود 85 درصد از هزینه‌های کمیته امداد از منابع مالی دولت تأمین می‌شود، عنوان کرد: از آنجایی ‌که جریمه‌های نقدی باید به صندوق دولت واریز شود و صندوق کمیته نیز به ‌نوعی صندوق دولتی محسوب می‌شود لذا اجرای این طرح منافاتی با قوانین ندارد.

علی خادمی مجومرد، دادرس کیفری و انقلاب ابرکوه نیز در این باره بیان کرد: دادگستری شهرستان ابرکوه به تازگی برای محکومین جرائمی که مجازات قانونی جرم ارتکابی آنان حبس‌های کوتاه یا جریمه نقدی است و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند، برخی مجازات تکمیلی جایگزین کرده است.

وی به عنوان نمونه به بزه‌هایی همچون رانندگی بدون گواهینامه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مجازات اسلامی برای این موارد می‌توان مجازات جایگزین منظور کرد و از آنجایی که این افراد بزهکار مکلف به پرداخت مبالغی در حق صندوق دولت هستند، براساس تفاهم‌نامه امضا شده، این مبالغ با رعایت قوانین به صندوق کمیته امداد واریز می‌شود.

خادمی با بیان این‌که تاکنون در این طرح 40 میلیون ریال به مستمندان کمک شده است، افزود: نکته حائز اهمیت این است که این‌گونه آراء در مواردی صادر می‌شود که متهم سابقه محکومیت کیفری نداشته باشد و جرمی که مرتکب شده، آسیب‌های اجتماعی به دنبال نداشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها